ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: مبارزه با تروريسم بايد بدون نقض حقوق بشر انجام شود

ناوی پيلای، کميسر حقوق بشر

ناوی پيلای، کميسر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز گفت: "مبارزه با تروریسم از طريق محدود کردن حقوق فردی و سوء استفاده از مظنونان، خطر عوارض جانبی و تشدید مسئله را در بر دارد."

به گزارش رويترز، ناوی پيلای که در بازگشايی نشست بهاری شورای حقوق بشر سازمان ملل سخنرانی می‌کرد از "نقض جدی حقوق بشر در چارچوب مبارزه عليه تروريسم" سخن گفت و تأکيد کرد: "اقداماتی که حقوق بشر را نقض می‌کنند، تروریسم را نابود نمی‌کنند، بلکه آن را تغذیه می‌کنند."

کميسر حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنين گفت ادامه استفاده از بازداشتگاه گوانتانامو توسط آمريکا "نمونه‌ای از ناتوانی در مبارزه علیه تروریسم با حفظ احترام به حقوق بشر، به‌ويژه حق برخورداری از یک محاکمه عادلانه" است.

در زندان گوانتانامو ۱۶۶ زندانی از ۲۳ مليت مختلف که پس از رويداد تروريستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نيويورک دستگير شده‌اند، به‌سر می‌برند و بسياری از آنان هنوز تفهيم اتهام نشده‌اند.

ناوی پيلای گفت: "ادامه بازداشت بسياری از آنان به‌منزله بازداشت خودسرانه و نقض قوانين بين‌المللی محسوب می‌شود و چنین بی‌عدالتی‌ای ابزاری ایده‌آل در خدمت تروريسم خواهد بود."

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mmansour piry khanghah

    افتاب از کدام سمت طلوع کرده است که ناوی پیلای، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد جان گرفته و به ارباب خود می پرد؟