ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شمار کشته‌شدگان سیل در استان‌ تهران به ۴۳ نفر رسید

مسئولان می‌گویند نزدیک به ۷۰ نفر در سیل اخیر جان خود را از دست داده‌اند. سازمان مدیریت بحران کشور گفته بود سیل در استان تهران جان ۳۲ نفر را گرفته اما استاندار تهران اعلام کرد که تنها در این استان ۴۳ نفر کشته و سه نفر مفقود شده‌اند. سازمان هواشناسی نسبت به تداوم سیلاب در چند استان هشدار داده است.

محسن منصوری، استاندار تهران دوشنبه ۱۰ مرداد با اشاره به سیل اخیر در این استان گفت:

«تاکنون ۴۳ نفر در این حوادث کشته و سه نفر نیز مفقود هستند.»

منصوری که در یک برنامه خبری صحبت می‌کرد شمار کشته‌شدگان در مناطق مختلف استان تهران را چنین اعلام کرد:

«۱۵ نفر در فیروزکوه، ۲۲ نفر در امام‌زاده داوود، یک نفر در دماوند، یک نفر در شمیرانات و چهار نفر در پردیس.»

به‌گفته استاندار تهران، در فیروزکوه یک نفر و در پردیس دو نفر مفقود شده‌اند.

سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران روز دوشنبه از پایان عملیات جست‌وجو و نجات این سازمان در مأموریت امدادی سیل امام‌زاده داوود خبر داد و گفت:

«فعالیت عملیاتی این سازمان در محدوده امام‌زاده داوود از امروز به پایان می‌رسد.»

بارش‌ شدید باران و جاری شدن سیل از بامداد پنج‌شنبه ۶ مردادماه ۲۰ استان کشور شامل ۱۱۱ شهرستان و ۳۱۰ روستا را درگیر و خسارت‌های زیادی به خانه‌های روستایی، اراضی کشاورزی و دام‌های روستاییان و عشایر وارد کرد.

هم‌چنین به‌گفته مسئولان، تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند و حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز از سیل و آب‌گرفتگی نجات یافتند.

سازمان مدیریت بحران کشور گفته است که سه استان تهران، خراسان رضوی و مازندران بیشترین خسارت‌ها را از سیل اخیر دید‌ه‌اند.

براساس آمار سازمان مدیریت بحران، در جریان این سیل، در استان‌های خراسان رضوی هفت نفر، مازندران ۶ نفر، سیستان و بلوچستان پنج نفر، لرستان پنج نفر و یزد پنج نفر جان خود را از دست دادند.

هم‌چنین استان‌های کرمان، مرکزی و خوزستان نیز هر یک سه قربانی سیل داشته و استان‌های چهارمحال و بختیاری، سمنان و هرمزگان فوت ناشی از وقوع سیل نداشته‌اند.

شمار مفقودشدگان در استان‌های مازندران ۱۲ نفر، یزد چهار نفر، خراسان رضوی سه نفر، سمنان دو نفر، و چهارمحال بختیاری یک نفر گزارش شده است.

سازمان هواشناسی امروز دوشنبه ۱۰ مرداد در مورد تداوم سیل در نیمه جنوبی استان‌های سیستان ‌و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و مرکز کرمان، و نوار شرقی خوزستان هشدار داد و اعلام کرد که فعالیت سامانه بارشی شدید از فردا در کشور پایان می‌گیرد و جای آن را وزش بادهای شدید می‌گیرد.

وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل پیش‌بینی شده است. تهران نیز شاهد بارش پراکنده خواهد بود که از فردا (سه‌شنبه) این بارش‌ها قطع و گرمای هوا بیشتر می‌شود.

روز گذشته (یک‌‎شنبه)، محمد شهریاری، مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران درباره وضعیت سدهای تهران در پی بارش‌های سیلابی اخیر گفت:

«تا قبل از سامانه بارشی کاهش بارندگی سال آبی جاری در مقایسه با متوسط بلندمدت منفی ۳۴ درصد بوده، همین بارش‌ها باعث شد شرایط بهتر شود و از منفی ۳۴ به منفی ۲۵,۶ درصد برسیم.»

شهریاری مجموع میزان ورودی آب اضافه شده به سدهای پنجگانه تهران در پی بارندگی و سیلاب‌های اخیر را ۹,۴ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود:

«حجم ذخیره آب حال حاضر سدهای پنج‌گانه تهران ۵۶۵ میلیون مترمکعب است. این میزان در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که ۶۸۱ میلیون مترمکعب بوده، ۱۱۶ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.»

الهام عزیزی، رئیس گروه تغییر اقلیم و حفاظت از اتمسفر سازمان حفاظت محیط زیست ایران گفت:

«با تغییرات اقلیمی و افزایش سالانه میانگین دما به نظر می‌رسد کشور ما هم سال به سال بیشتر در معرض فعالیت مانسون (باران‌های موسمی) قرار می‌گیرد و به‌عنوان یک پدافند غیرعامل در برابر خسارت‌های ناشی از فعالیت این پدیده، از حالا باید چاره‌اندیشی کرد که به‌طور قطع در آینده خیلی دیر خواهد بود.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.