ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طالبان تظاهرات زنان را با گلوله پاسخ دادند

گروهی از زنان در آستانه یک‌سالگی سلطه دوباره طالبان علیه «جنایت، بی‌عدالتی و اسارت زنان» در کابل تجمع کردند.

شنبه ۱۳ اوت/ ۲۲ مرداد در کابل باردیگر گروهی از زنان معترض به خیابان آمدند تا به منع دختران از ادامه تحصیل اعتراض کنند. معترضان پس از راهپیمایی مقابل وزارت معارف ایستادند.

زنان معترض در برابر وزارت معارف شعار دادند «کار، نان، آموزش» و «عدالت، عدالت، خسته‌ایم از جهالت».

زنان معترض گفته‌اند که در ادامه اعتراض به «بی‌عدالتی، جنایت و اسارت زنان» از سوی طالبان به خیابان آمده‌اند.

آنها یک پلاکارد بزرگ که بر روی آن نوشته شده بود «روز همبسته‌گی زنان افغانستان، سالروز سیاه حضور طالب در کشور، نان، کار، آزادی» و کاغذ نوشته‌هایی در اعتراض به تبعیض جنسیتی و سرکوب زنان به همراه داشتند.

۸ صبح و اطلاعات روز، دو روزنامه افغانستانی گزارش کرده‌اند طالبان با شلیک هوایی زنان معترض را متفرق کرده‌اند.

اطلاعات روز به نقل از یکی از زنان معترض نوشت: «طالبان با شلیک‌های هوایی تظاهرات‌شان را سرکوب کرده و گوشی تلفن همراه برخی از زنان را نیز شکسته است.».

در ۱۲ مرداد امسال نیز گروهی از زنان افغانستان که خود را «حرکت خودجوش زنان مبارز افغانستانی» نامیده بودند، در کابل به ممنوعیت تحصیل دختران در مقاطع بالاتر از کلاس ششم معترض شدند. آن‌ها در تجمع خود کاغذهایی که بر آن نوشته بود «قلم‌های ما را نشکنید، کتاب‌های ما را نسوزانید، مکاتب ما را نبندید»، به همراه داشتند.

آن‌ها در بیانیه پایانی خود گفته بودند: بسته‌ماندن دروازه‌ی کار و آموزش برای زنان، باعث خشونت‌های خانوادگی، ازدواج‌های اجباری وزیر سن و گسترش فقر می‌شود.

پیش از آن نیز در خرداد ماه هم «تیم اتحاد و همسبتگی زنان افغان» در اعتراض به منع تحصیل دختران در شهر کابل تجمع کرده بودند.

طالبان به این تجمع حمله و با خشونت تجمع کنندگان را متفرق کرد.

این گروه از نیمه اوت ۲۰۲۱، پس از فرار اشرف غنی احمدزی از کابل و اِشغال ارگ ریاست جمهوری، محدودیت‌های شدیدی را علیه زنان وضع کرده است.

ممنوعیت آموزش برای دختران بعد از سال ششم آموزش ابتدایی، اجبار به پوشش حجاب اسلامی تعیین شده از سوی این گروه، منع اشتغال و اخراج از نهادهای دولتی و عمومی تنها بخشی از خشونت های اسلام گرایان طالبان علیه زنان است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.