ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یاشار و کاوه دارالشفاء را زندانی کردند

،ماموران امنیتی بدون احضاریه اجرای حکم یاشار و کاوه دارالشفاء را به بهانه گفت‌وگو درباره پرونده پزشکی آنها فراخواندند و به زندان اوین منتقل کردند.

نیروهای امنیتی ایران صبح ۲۳ مرداد یاشار و کاوه دارالشفاء را برای اجرای حکم محکومیت به زندان اوین بردند.

برادران دارالشفاء آبان ۱۳۹۸ پس از اعتراضات به گرانی بنزین در ایران بازداشت پس از نزدیک به دو ماه به قید وثیقه و به صورت موقت از زندان آزاد شده بودند. دادگاه یاشار دارالشفاء را به ۱۵ ماه و کاوه دارالشفاء را به ۱۰ ماه زندان محکوم کرده است.

یاشار دارالشفا، دانشجوی مقطع دکتری جامعه شناسی و رفاه و پژوهشگر مطالعات مارکسیستی در ایران است و کاوه نیز نوازنده و مدرس موسیقی.

بنا به گفته یک منبع نزدیک به برادران دارالشفاء، ماموران امنیتی بدون توجه به درخواست رسیدگی به پرونده پزشکی یاشار دارالشفاء او را به زندان برده‌اند.

او گفت که ماموران امنیتی برادران دارالشفاء را به بهانه گفت‌وگو در باره پرونده پزشکی فراخوانده بودند اما هر دوی آن‌ها را به زندان منتقل کردند.

یاشار دارالشفاء که در حال انجام مراحل پایانی پایان‌نامه مقطع دکتری خود است، در دوره بازداشت قبلی- آبان ۱۳۹۸- به دلیل عدم رسیدگی پزشکی به پایش که در زندان شکسته شد، دچار عفونت شد و پس از آزادی به قید وثیقه ناچار به عمل جراحی شد.

او در سال ۱۳۹۸ به مدت ۴۵ روز در بازداشتگاه انفرادی حبس شد و به صورت محدود اجازه داشت با خانواده تماس بگیرد.

ماموران امنیتی کاوه دارالشفاء را هم که در چهارم آذر ۱۳۹۸بازداشت کرده بودند، دو ماه در سلول انفرادی حبس کردند. کاوه پیش از این نیز پس از حمله ماموران امنیتی به زندانیان سیاسی در سال ۱۳۹۳ بازداشت شده بود.

یاشار دارالشفاء پیشتر در سال ۱۳۸۸ دو مرتبه بازداشت شد و با حکم دادگاه انقلاب تهران به ریاست ابوالقاسم صلواتی به هفت سال زندان محکوم شد. محکومیت او در دادگاه تجدیدنظر به پنج سال و نیم کاهش یافت و او این مدت را در زندان اوین سپری کرد.

در آن دوره ده‌ها تن از مدرسان و پژوهشگران جامعه شناسی در ایران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس وقت دستگاه قضایی، دارالشفاء را یکی از برجسته‌ترین پژوهشگران جامعه شناسی خواندند و خواستار آزادی او شدند.

از اردیبهشت ماه سال جاری حکومت جمهوری اسلامی ایران با شدت بیشتری دست به بازداشت و زندانی‌کردن فعالان سیاسی و مدنی زده است. همزمان با بازداشت گسترده فعالان کارگری و حامیان آن‌ها، و دستگاه قضایی و امنیتی احکام فعالین سیاسی و مدنی که به حالت تعلیق درآمده یا بخش اندکی از آن باقیمانده بود را به اجرا گذاشته‌اند.

کیوان مهتدی و آنیشا اسداللهی دو پژوهشگر و مترجم مدافع حقوق کارگران سه ماه است که در زندان نگهداری می‌شوند و روناک رضایی در آبادان هم پس از فرو ریختن ساختمان متروپل بازداشت شده و خبری از وضعیت او در دست نیست.

رضا شهابی و حسن سعیدی دو عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران اتوبوسرانی تهران و ۱۱ عضو تشکل های صنفی معلمان در کردستان و تهران هم از اردی‌بهشت امسال در زندان نهادهای امنیتی هستند.

جعفر پناهی و محمد رسول‌اف دو کارگردان سینما هم همچنان در بند نیروهای امنیتی هستند. ماموران امنیتی پناهی را به بهانه اجرای حکم محکومیت پیشین به زندان برده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.