ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه و ترکیه قرارداد سری دوم سامانه‌های اس۴۰۰ را امضا کردند

ترکیه نخستین کشور عضو ناتو بود که سامانه دفاع هوایی روسیه را خریداری کرد و خشم شرکای خود در ناتو و آمریکا را برانگیخت. اکنون مسکو می‌گوید قراردادی هم برای تحویل سری دوم سامانه موشکی اس۴۰۰ با ترکیه امضا شده است و تولید برخی از قطعات آن در ترکیه انجام می‌شود.

به‌گزارش خبرگزاری تاس روسیه، قرارداد تحویل سری دوم سامانه ضدهوایی اس۴۰۰ بین ترکیه و روسیه امضا شد.

دیمیتری شوگایف، رئیس سرویس فدرال همکاری‌های فنی-نظامی روسیه (FSVTS) سه‌شنبه ۲۵ مرداد / ۱۶ اوت در حاشیه نشست بین‌المللی ارتش که در محوطه پارک پاتریوت در نزدیکی مسکو برگزار می‌شود، گفت:

«قراردادی برای تحویل سری دوم سامانه موشکی اس۴۰۰ با ترکیه امضا شده است.»

ترکیه اولین کشور عضو ناتو بود که در سال ۲۰۱۷ سامانه‌های دفاع هوایی اس۴۰۰ را از مسکو خریداری کرد.

شوگایف افزود:

«توافق‌نامه‌ای که پیش از این امضا شده است از جمله، این اجازه را می‌دهد که تولید برخی از سامانه اس۴۰۰ در ترکیه بومی‌سازی شود.»

شوگایف بعید دانست که در چند سال آینده، «هیچ کشوری بتواند سامانه‌ای طراحی کند که رقیب سامانه‌های موشکی «اس۴۰۰ تریومف» باشد. او همچنین گفت قرارداد با ترکیه در حال حاضر در حال اجرایی شدن است.

ترکیه نخستین سری سامانه موشکی اس۴۰۰ را در ماه ژوئیه سال ۲۰۱۹ از روسیه دریافت کرد. این موضوع خشم آمریکا را که بارها تلاش کرده بود مانع از اقدام ترکیه شود، برانگیخت.و در اقدامی تلافی‌جویانه، واشنگتن تحریم‌هایی را علیه مقام‌های دفاعی ترکیه اعمال کرد و ترکیه را از برنامه خرید جنگنده‌های اف۳۵ آمریکا حذف کرد اما آنکارا همچنان قرارداد خود با مسکو را پیش برد.

نشریه بلومبرگ نیز در جریان عضویت فنلاند و سوئد در ناتو که با مخالفت ترکیه روبه‌رو شده بود نوشت ترکیه افزون بر مسأله پناهندگی کردهای مخالف دولت اردوغان در این دو کشور، خواهان حذف تحریم‌های آنکارا به دلیل خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس۴۰۰ روسیه و همچنین وارد کردن مجدد ترکیه در برنامه خرید جنگنده‌های اف۳۵ آمریکا شده بود.

سامانه موشکی «اس۴۰۰ تریومف» روسیه جدیدترین سامانه موشکی زمین به هوا با برد بلند و متوسط ​​است. این سامانه برای نابودی هواپیماهای جنگنده، از جمله جت‌های رادارگریز، طراحی شده است و می‌تواند هر هدف هوایی دیگر را با اقدامات الکترونیکی و آتش سنگین مورد اصابت قرار دهد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.