ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

واشنگتن و سئول برای رزمایش آماده می‌شوند، کره‌شمالی دو موشک‌ کروز آزمایش کرد

کره جنوبی می‌گوید پس از شناسایی دو موشک شلیک شده از سواحل غربی کره شمالی به دریا، در حال بررسی ماهیت و نوع این پرتاب‌ها است.

به گفته مقام‌های سیاسی در سئول، کره شمالی نخستین آزمایش تسلیحاتی خود را در ماه اوت/ مرداد سال جاری انجام داد و  دو موشک کروز به سمت دریا شلیک کرد.

یک مقام نظامی چهارشنبه ۱۷ اوت/ ۲۶ مرداد به خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی گفت: «اوایل صبح امروز متوجه شدیم که کره شمالی دو موشک کروز از اونچون در استان پیونگان جنوبی به دریای غربی شلیک کرده است.»

آخرین آزمایش تسلیحاتی کره شمالی در روز ۱۰ ژوئیه انجام شده بود. آخرین دور از آزمایش موشک‌های نوع کروز هم در ژانویه سال میلادی فعلی انجام شده بود.

یک مقام وزارت دفاع کره‌جنوبی هم به خبرگزاری فرانسه گفت: «مقام‌های نظامی آمریکا و کره‌جنوبی در حال تجزیه و تحلیل مشخصات دقیق این موشک‌های آزمایش‌شده مانند برد و قدرت آن‌ها هستند».

این پرتاب‌ها یک روز پس از آن صورت گرفت که کره‌جنوبی و ایالات متحده یک رزمایش مقدماتی چهار روزه مشترک را آغاز کردند. این دو کشور می‌گویند که هدف از این رزمایش آموزش میدانی نیروها برای برگزاری رزمایش اصلی موسوم به «سپر آزادی» است که قرار است از روز ۲۲ اوت تا ۱ سپتامبر برگزار ‌شود. این تمرین‌ها باعث خشم پیونگ یانگ شده است.

کره‌شمالی رزمایش مشترک آمریکا و همسایه جنوبی‌اش را تمرینی برای تجاوز نظامی به کره شمالی می‌داند.

یون سوک یول، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی، ساعتی پس از آزمایش موشکی کره‌شمالی در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد. این کنفرانس مطبوعاتی برای ارائه گزارش از نخستین صد روز از روی کار آمدن او و دولتش برگزار شد. مهم‌ترین خبر روز که پرتاب این دو موشک کروز بود در سخنان رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی غایب بود که شاید نشانه‌ای از تمایل سئول برای کنترل سطح تنش با همسایه شمالی‌اش باشد.

یون در عوض بر تمایل خود برای ارائه کمک‌های اقتصادی مرحله به مرحله به کره شمالی در صورت پایان دادن به توسعه سلاح‌های هسته‌ای و آغاز خلع سلاح هسته‌ای تاکید کرد.

وی گفت: «هرگونه گفت‌وگو بین رهبران جنوب و شمال، یا مذاکره بین مقامات و کارشناسان، نباید یک نمایش سیاسی باشد، بلکه باید به برقراری صلح پایدار در شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا کمک کند».

پیونگ یانگ امسال موج بی‌سابقه‌ای از آزمایش‌های تسلیحاتی از جمله یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) را با وجود تحریم‌های بین‌المللی سختی که بر سر برنامه‌های تسلیحاتی این کشور اعمال شده، انجام داده است. براساس قطع‌نامه شورای امنیت سازمان ملل، این کشور از ساخت و توسعه موشک‌های قاره‌پیما منع شده است.

محدودیت‌های وضع‌شده بر کره‌شمالی شامل موشک‌های کروز نمی‌شود، اما گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که پیونگ یانگ در حال آماده شدن برای آزمایش یک سلاح هسته‌ای برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ است.

در پایان ماه گذشته میلادی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت که این کشور «آماده بسیج‌» نیروهایش برای توسعه بازدارندگی هسته‌ای است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.