ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اف‌بی‌آی: اسناد طبقه‌بندی‌شده فراوانی در خانه ترامپ یافتیم

اف‌بی‌‌آی با انتشار یک سوگند‌نامه، هم زمینه‌های پیشین برای درخواست بازرسی از منزل ترامپ را بیان کرد و هم گوشه‌ای از یافته‌هایش را شرح دادو از جمله ۱۵ جعبه پرونده که احتمالا در آن اطلاعاتی در مورد منابع جاسوسی آمریکا هم وجود دارد.

یورش ناگهانی اف‌بی‌آی به خانه دونالد ترامپ در فلوریدا با بررسی ۱۵ جعبه پرونده حاوی اطلاعات فوق سری -‌از جمله در مورد منابع اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی آمریکا- آغاز شد.

اف‌بی‌آی، در سوگندنامه‌ای که برای توجیه حمله ۸ اوت به مارآلاگو صادر کرد، گفت که در حال انجام تحقیقات جنایی در مورد «حذف و ذخیره‌سازی نادرست اطلاعات طبقه‌بندی شده» و «پنهان کردن غیرقانونی سوابق دولتی» است.

انتشار سوگند‌نامه رویه‌ای است که فرد و یا نهادی که در یک روند قضایی قرار دارد با پذیرش همه تبعات حقوقی، شهادت خود را ادا می‌کند و صحت تمامی اطلاعاتش را به صورت رسمی اعلام می‌دارد.

سوگندنامه اف‌بی‌آی که روز جمعه ۲۶ اوت/ ۵ شهریور منتشر شد، زمینه‌های صدور مجوز یک قاضی فلوریدا را برای یورش بی‌سابقه به خانه یک رئیس‌جمهوری سابق را تشریح کرد؛ اقدامی که طوفان سیاسی را در آمریکای به شدت قطبی‌شده برافروخت.

ترامپ جمهوریخواه که خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۲۴ آماده می‌کند، وزارت دادگستری دولت بایدن را به پرونده‌سازی علیه خودش متهم کرد و گفت قاضی «هرگز نباید اجازه می‌داد که به خانه من حمله کنند.»

بر اساس این سوگندنامه، اف‌بی‌آی پس از دریافت ۱۵ جعبه پرونده در ژانویه ۲۰۲۲ توسط سازمان ملی آرشیو و سوابق (NARA) که به طور نادرست از کاخ سفید برداشته شده و به مارآلاگو برده شده بودند، تحقیقات را آغاز کرد.

در این گزارش آمده است که اطلاعات حساس دفاع ملی از جمله ۶۷ سند محرمانه، ۹۲ سند سری و ۲۵ سند به‌کلی سری بوده است.

در میان اسناد، اطلاعاتی در مورد هویت «منابع انسانی اطلاعاتی مخفی» وجود داشت. ان اطلاعات می‌تواند شامل جاسوسان و خبرچین‌ها باشد و یکی از محرمانه‌ترین اسرار دولتی است.

بر اساس سوگندنامه اف‌بی‌آی، این اسناد طبقه بندی شده با اسناد دیگری به صورت نامناسب نگهداری می‌شود و روی برخی از اسناد آنچه به نظر می‌رسد یادداشت‌های دست نویس [ترامپ] باشد، وجود دارد.

بر اساس این سوگند نامه، در ماه ژوئن، وزارت دادگستری به یکی از وکلای ترامپ اطلاع داد که مارآ لاگو مکان «مجاز برای نگهداری اطلاعات طبقه‌بندی شده» نیست.

هنگامی که ماموران اف‌بی‌آی دو ماه بعد به املاک ترامپ در پالم بیچ فلوریدا یورش بردند، انبار دیگری از اسناد با مهرهای «به‌کلی سری»، «سری» و «محرمانه» را ضبط کردند.

در نامه‌ای در ۲۵ می ۲۰۲۲ به وزارت دادگستری که همراه با سوگندنامه منتشر شد، وکیل ترامپ گفت که اطلاعات طبقه‌بندی شده ممکن است «به طور ناآگاهانه در میان جعبه‌هایی قرار گرفته باشند که در نقل مکان ترامپ به مارآلاگو آورده شده است.»

ایوان کورکوران، وکیل دادگستری، گفت که ترامپ «به راحتی و داوطلبانه» با درخواست قضایی برای بازگرداندن اسناد همکاری کرده است و گفت که هر گونه تحقیقات نباید «سیاسی باشد».

کورکوران اظهار داشت که یک رئیس جمهوری «اختیار مطلق برای خارج کردن اسناد از حالت طبقه‌بندی» دارد و «قانون کیفری که بر حذف و نگهداری غیرمجاز اسناد یا مطالب طبقه‌بندی شده حاکم است، در مورد رئیس جمهوری اعمال نمی‌شود.»

وکلای دولتی با انتشار این سوگندنامه مخالفت کرده بودند، اما قاضی دستور داد مهر و موم آن با اصلاحاتی که وزارت دادگستری گفته است برای محافظت از تحقیقات جاری مربوط به امنیت ملی ضروری است، باز شود.

اصلاحات در سوگندنامه ۳۸ صفحه‌ای شامل حذف اسامی آنچه وزارت دادگستری گفته است «تعداد قابل توجهی از شاهدان غیرنظامی» است.

وزارت دادگستری گفت: «اگر هویت شهود فاش شود، ممکن است در معرض آسیب‌هایی از جمله انتقام، ارعاب، یا آزار و اذیت و حتی تهدید امنیت فیزیکی آنها قرار گیرند.»

حکم بازرسی، که شخصاً توسط مریک گارلند، دادستان کل تأیید شد، به اف‌بی‌آی اجازه داد تا «دفتر ۴۵» -‌اشاره به دفتر خصوصی چهل و پنجمین رئیس‌جمهوری ایالات متحده در مارآلاگو- و اتاق‌های انبار آن را بازرسی کند.

در این بیانیه آمده است که این تحقیقات در رابطه با اتهام «نگهداری عمدی اطلاعات دفاع ملی» که تحت قانون مقابله با جاسوسی قرار دارد، و «ممانعت از انجام تحقیقات فدرال»صورت می‌گیرد.

ترامپ دو پرونده گشوده دیگر هم دارد. یکی در نیویورک و مرتبط با فعالیت‌های تجاری‌اش و دیگری به دلیل تلاش‌هایش برای لغو نتایج انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ و حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱ به ساختمان کنگره آمریکا.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.