ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست کمک وزیر خارجه پاکستان از جهانیان برای مقابله با خسارت‌های سیل ویرانگر

صندوق بین‌المللی پول در این هفته درباره کمک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری به پاکستان به تصمیم می‌رسد. بلاول بوتو زرداری می‌گوید کشورش سهم اندکی در گرمایش زمین دارد اما پیامدهای سهمیگن آن را باید متحمل شود.

وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد کشور او برای مقابله با سیلاب‌های ویرانگر به کمک‌های جامعه بین‌المللی نیاز دارد و در ادامه اظهار امیدواری کرد که نهادهای مالی مانند صندوق بین‌المللی پول پیامدهای اقتصادی سیل در پاکستان را در نظر بگیرند.

باران‌های موسمی غیرمعمول باعث سیل‌های ویرانگر در شمال و جنوب پاکستان شده است. این سیلاب‌ها زندگی و معاش بیش از ۳۰ میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داده و بیش از ۱۰۰۰ کشته برجای گذاشته است.

بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان در مصاحبه با رویترز گفت:

«من تخریبی در این مقیاس ندیده‌ام، بیان کردن آن با کلمات بسیار دشوار است. پایه و مبنای معیشت مردم از بین رفته است.»

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه افزود:

«بدیهی است که این امر بر وضعیت کلی اقتصادی کشور تأثیر خواهد گذاشت.»

پاکستان در جنوب آسیا پیش از سیل ویرانگر با یک بحران اقتصادی ژرف، تورم بالا، سقوط ارزش پول و کسری بودجه درگیر بود. با وقوع سیلاب این بحران عمیق تر شده است.

رویترز می‌نویسد هیأت مدیره صندوق بین‌المللی پول در این هفته تصمیم خواهد گرفت که آیا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار را به عنوان بخشی از هفتمین و هشتمین بخش از برنامه کمک مالی به پاکستان که در سال ۲۰۱۹ آغاز شد آزاد کند یا خیر.

بوتو زرداری گفت انتظار می‌رود با توجه به توافقی که بین مقامات پاکستانی و کارکنان صندوق بین المللی پول حاصل شده بود، هیئت مدیره آزادسازی این منابع مالی را تایید کند و او امیدوار است در ماه‌های آینده صندوق بین‌المللی پول ابعاد تاثیر سیل بر اقتصاد پاکستان را تشخیص دهد. وزیر خارجه پاکستان در مصاحبه با رویترز گفت:

«در ادامه، من نه تنها از صندوق بین المللی پول، بلکه از جامعه بین‌المللی و نهادهای‌ بین‌المللی انتظار دارم که واقعاً سطح ویرانی‌هایی را که سیل به جای گذاشت درک کنند.»

بوتو زرداری، پسر بی‌نظیر بوتو، نخست وزیر سابق است که در یک سوءقصد جان خود را از دست داد.  او گفت خسارت‌هایی که سیل بر جای گذاشت هنوز در حال ارزیابی است، اما برخی برآوردها این خسارت‌ها را چهار میلیارد دلار اعلام کرده‌اند. او گفت که با توجه به تأثیر سیل بر زیرساخت‌ها و معیشت مردم، انتظار دارد که خسارت‌ها بسیار بیشتر از این مبلغ باشد.

بانک مرکزی پاکستان پیش از این اعلام کرده بود با کاهش بارندگی‌های موسمی و با توجه به تأثیر آن بر کشاورزی، امنیت غذایی و اقتصاد پاکستان مورد تهدید قرار گرفته است.

بوتو زرداری گفت پاکستان در این هفته قصد دارد از کشورهای عضو سازمان ملل درخواست کند که با اعزام امدادگران به یاری سیل‌زدگان پاکستانی بشتابند. همچنین پاکستان در نظر دارد با تأثیرات طولانی‌مدت تغییرات آب و هوایی مقابله کند.

بوتو زرداری گفت: در مرحله بعدی که نوبت به بازسازی مناطق سیل‌زده برسد پاکستان نه تنها با صندوق بین المللی پول، بلکه با بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی گفت‌وگو خواهد کرد.

بوتو زرداری گفت پس از امدادرسانیذ به سیل‌زدگان، کشور باید به دنبال چگونگی توسعه زیرساخت‌هایی باشد که در برابر سیل و خشکسالی مقاوم‌تر باشد و به تغییرات عظیمی که بخش کشاورزی با آن مواجه است رسیدگی کند.

«علیرغم این واقعیت که پاکستان سهم ناچیزی در تغییرات اقلیمی دارد ما بارها و بارها پیامدهای گرمایش زمین را تحمل کرده‌ایم. ما باید با منابع محدود خود، به هر نحوی که می‌توانیم، راهی برای سازگاری با تغییرات زیست‌محیطی بیابیم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.