ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مهدی تاج بار دیگر رئیس فدراسیون فوتبال ایران شد

مجمع فدراسیون فوتبال سرانجام مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال را بار دیگر به‌عنوان رئیس این فدراسیون برگزید. تاج به‌رغم پیشینه منفی در جریان عقد قرار داد کلان با سرمربی قبلی تیم ملی فوتبال، با رأی بالا دومین دور ریاست خود بر فدراسیون فوتبال را آغاز می‌کند.

مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال سه‌شنبه ۸ شهریور مهدی تاج را با ۵۱ رأی از ۸۱ رأی گرفته‌شده، برای دو سال آینده به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران برگزید.

رقبای او میرشاد ماجدی(سرپرست کنونی فدراسیون) و عزیزمحمدی به ترتیب ۲۵ و ۴ رأی به‌دست آوردند. همچنین مهدی محمد نبی و منصور قنبرزاده به‌عنوان نایب رئیس اول و دوم مهدی تاج انتخاب شدند.

این انتخابات در حالی برگزار شد که در نخستین ساعت روز سه‌شنبه اعلام شد که مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال لغو شده است. با این حال دبیرکل فدراسیون و اعضاى هیئت رئیسه اعلام کردند که نشست مجمع انتخاباتى در موعد مقرر برگزار مى‌شود.

نمایندگان فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز به‌عنوان ناظر در این انتخابات شرکت داشتند.

بلافاصله پس از انتخاب مهدی تاج به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران، وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران از سمت خود کناره‌گیری کرد.

شمسایی در این‌باره گفت:

«فاصله فکری من با آن‌ها زیاد است و تفاوت دیدگاه داریم. تیم، سوم دنیا شد ولی چهار سال بعد پاداش آن داده شد. مهدی تاج رئیس فوتسال آسیا بود که جام باشگاه‌های آسیا لغو شد.»

مهدی تاج در حالی دوباره رئیس فدراسیون فوتبال شده است که پیش‌ از این به دلیل بستن قرارداد کلان با مارک ویلموتس، سرمربی سابق و بلژیکی تیم ملی ایران به‌شدت زیر فشار قرار گرفته بود. او این قرارداد را کمتر از یک میلیون دلار در سال اعلام کرده بود اما پس از مدتی روشن شد که فدراسیون فوتبال ایران برای هر سال حضور ویلموتس بر روی نیمکت تیم ملی، دو میلیون یورو به او تعهد مالی داده است. ویلموتس به دلیل پرداخت نشدن دستمزدش از حضور در اردوی تیم ملی قبل از بازی با عراق سر باز زد و فدراسیون فوتبال را مجبور کرد تا از شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) پول قرض بگیرد و قسط اول او را پرداخت کند؛ قرضی که منجر به توقیف ساختمان فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس شد.

مهدی تاج و مارک ویلموتس ۱۳۹۸ تهران

ویلموتس پس از قطع همکاری با فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شکایت کرد و فدراسیون در مردادماه ۱۳۹۹ به پرداخت شش میلیون و ۲۰۰ هزار یورو به ویلموتس محکوم شد. به این رقم باید مطالبات دستیاران سرمربی بلژیکی را اضافه کرد که آن زمان رقم آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو اعلام شد.

مارک ویلموتس در سال ۱۳۹۸ حدود پنج ماه سرمربی ایران بود و با دو باخت مقابل بحرین و عراق در دور دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ ایران را در آستانه حذف از این رقابت‌ها قرار داد. نتایج ضعیف تیم ملی منجر به برکناری سرمربی بلژیکی شد.

همچنین حسن کامرانی‌فر که مسئولیت برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال را برعهده داشت و گفته می‌شد نقش اصلی در اعلام لغو انتخابات در شامگاه سه‌شنبه را داشته است، پس از پیروزی تاج در انتخابات از سمت دبیرکلی فدراسیون استعفا کرد.

به گزارش سایت طرفداری، حسن کامرانی‌فر در ابتدای مجمع امروز انتخابات فدراسیون فوتبال از اتفاقات چند روز اخیر گلایه کرد، دقایقی بعد از صحبت‌هایش محل مجمع را ترک کرد و ادامه برگزاری مجمع را به رئیس کمیته بدوی سپرد و در ادامه نیز از مسئولیت دبیرکلی فدراسیون فوتبال استعفا کرد تا هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران در مورد جانشین او تصمیم بگیرد.

گفته می‌شود مهدی تاج در ساختار مافیایی فوتبال ایران نیز نقش دارد. مهرداد میناوند، بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران که در سال ۱۳۹۹ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داد، در سال ۱۳۹۶ گفته بود مهدی تاج سال‌ها مدیریت فوتبال را در دست داشت «اما در بسیاری از مواقع روی مافیای این رشته سرپوش گذاشت».

مهدی تاج پیش از انتخابش به‌عنوان رئیس فدراسیون فوتبال وعده داده بود که کارلوس کی‌روش، سرمربی پیشین تیم ملی ایران را به روی نیمکت باز می‌گرداند. با این حال اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش گفته بودند دراگان اسکوچیچ، سرمربی کروات تیم ملی فوتبال ایران تا پایان جام جهانی به‌عنوان سرمربی باقی خواهد ماند.

مهدی تاج در سال‌های دور به‌عنوان مدیرعامل باشگاه فوتبال سیمان سپاهان، رئیس هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن و سپاهان و همچنین عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس نیز فعالیت کرده است. او در هشتم دی‌ماه ۱۳۹۸ به دلیل حمله قلبی و توصیه پزشک معالج از ریاست فدراسیون فوتبال ایران استعفا داده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.