ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع گروهی از فعالان مستقل سیاسی در پاریس در همبستگی با خانواده‌ مهسا (ژینا) امینی

فعالان مستقل سیاسی در پاریس در اعتراض به قتل حکومتی مهسا امینی در برابر ساختمان سفارت ایران تجمع کردند. عکس: مریم اشرافی

دوشنبه ۱۹ سپتامبر/ ۲۸ شهریور گروهی از فعالان مستقل سیاسی پاریس در همبستگی با مردم ایران در اعتراض به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی برابر ساختمان سفارت ایران در پاریس جمع شدند و شعارهایی سردادند.

این تجمع ساعت ۱۰ صبح در مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس رخ داد، شعارهایی همچون «ژن، ژیان، آزادی» (زن، زندگی، آزادی)، «از کوردستان تا تهران، خونین تمام ایران» و «مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر» ... سرداده‌ شد؛ شعارهایی که کم و بیش در اعتراضات این روزهای ایران در همین راستا شنیده می‌شوند.

مهسا (ژینا) امینی، زن کرد ۲۲ ساله را که از سقز همراه با خانواده‌اش به تهران رفته بود، گشت ارشاد ۲۲ شهریور دستگیر کرد. در همان روز و در بازداشت نیروهای پلیس امنیت اخلاقی، او به کما رفت و چهار روز بعد با مرگ مغزی و ایست قلبی در بیمارستان کسری درگذشت.

مرگ مهسا(ژینا) امینی با موج گسترده‌ایی از همبستگی مردم ایران همراه بوده است. از زمان درگذشت او در سقز، سنندج، تهران، کرج، پاوه، اصفهان، مشهد و چندین شهر دیگر ایران اعتراض برپا شده است.

پایین و بالا بگیرید و بکشید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.