ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اینستاگرام در ایران دچار اختلال شده است

بر اساس گزارش کاربران و شرکت نت‌بلاکس، از عصر چهارشنبه ۳۰ شهریور اینستاگرام در ایران دچار اختلال شده است. اینستاگرام محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است.

در حالی که اعتراض‌ها نسبت به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی وارد پنجمین روز خود شده و بسیاری از شهرها شاهد اعتراض‌های گسترده هستند، کاربران از اختلال در اپلیکیشن اینستاگرام خبر می‌دهند.

وب‌سایت نت‌بلاکس که اختلال و قطعی اینترنت در جهان را بررسی می‌کند نیز ایجاد اختلال در اینستاگرام را تأیید کرده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

گزارش‌ها از ایجاد اختلال در اینستاگرام در حالی است که صبح امروز (چهارشنبه ۳۰ شهریور) عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات ایران گفته بود دستگاه‌های امنیتی «به‌خاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌ها گاهی اوقات محدودیت‌هایی را تصمیم‌گیری و اعمال می‌کنند».

شبکه اطلاع‌رسانی راوی نیز گزارش کرده که بررسی وضعیت اینترنت همراه و ثابت نشان می‌دهد که از دقایقی پیش دسترسی به پلتفرم اینستاگرام با IP ایران امکان‌پذیر نیست.

اینستاگرام تنها پلتفرم شبکه اجتماعی است که در ایران فیلتر نیست و کاربران اینترنت در ایران بیشترین استفاده را از این پلتفرم دارند. توییتر، تلگرام و فیس‌بوک همگی فیلتر هستند.

ایجاد اختلال و قطعی اینترنت در زمان اعتراض‌ها در ایران مسبوق به سابقه است و حکومت ایران از اعتراض‌های سراسری آبان ۱۳۹۸ به این‌سو بارها اینترنت را به منظور جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات و عدم اطلاع‌رسانی قطع کرده است.

در آبان ۱۳۹۸ اینترنت در ایران به مدت یک هفته نزدیک به ۹۸ درصد قطع شد و تنها تعدادی از سازمان‌ها و ارگان‌های خاص و دولتی امکان استفاده از اینترنت را داشتند.

 مهسا (ژینا) امینی دختری ۲۲ ساله که از سقز به همراه خانواده‌اش برای دیدن اقوام به تهران سفر کرده بود، سه‌شنبه، ۲۲ شهریور به‌دلیل برخورد خشونت‌آمیز مأموران گشت ارشاد به کما رفت و چند روزی در بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان کسرای تهران بستری بود که نهایتاً در روز پنج‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ جان سپرد.

مرگ دختر جوان سقزی مجموعه‌ای گسترده از واکنش‌های داخلی و بین‌المللی را به همراه داشت و به اعتراض‌های گسترده در شهرهای مختلف انجامید که همچنان پس از گذشت شش روز ادامه دارد.

تاکنون در جریان اعتراض‌ها به مرگ مهسا (ژینا) امینی، دست‌کم هفت نفر کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mashang

    تبلیغ حیله گری مَکار وحقه بازی محمد در کتاب خود ساختهء قرآن آیهء ۵۴ سورهء آل عمران: یهود با خدا مَکر کرد و خدا وند در مقابل با آنها مکر کرد و از همه کس خدا بهتر مَکر تواند کرد! و خداوند مثل همیشه حکیم و داناست۰۰۰ مایه خنده وسرگیجه ست که میگن مکر در اصطلاح یعنی تدبیر، مدیریت و بتازگی عیسی مسیح را هم برای جلب مشتری به یهود اضافه کرده اند