ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همزمان با شدت گرفتن اعتراضات، سرکوب نظامی شدت گرفت

چندین ویدئو در شبکه‌ها منتشر شده که در آن نیروهای حکومتی به معترضان شلیک می‌کنند. در کردستان دستکم چهار نفر در شب چهارشنبه ۳۰ شهریور کشته شدند.

شامگاه چهارشنبه ۳۰ شهریور در اعتراض‌های شبانه به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی، در چندین شهر مختلف ایران نیروهای سرکوب به سمت معترضان گلوله شلیک کردند.

چندین گزارش ویدئویی در شبکه‌ها منتشر شده که بدن‌های بی‌جان معترضانی که با شلیک گلوله مأموران حکومتی کشته شدند را نشان می‌دهد. ده‌ها تن از معترضان هم زخمی شده‌اند.

ویدئویی از تبریز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که پیکر خون آلود یک معترض را نشان می‌دهند که با شلیک به سرش کشته شده است.

در مشهد مأموران نظامی حکومت از داخل مقر نیروی انتظامی به سمت معترضان شلیک کردند:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در اشنویه، از شهرهای کردنشین و مرزی استان آذربایجان غربی، درگیری بین نیروهای حکومتی و معترضان شدید بود و به سمت معترضان شلیک کردند. دست کم دو نفر در اشنویه با شلیک مستقیم جان باختند و یکی از آنها کودک است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

شبکه حقوق بشر کردستان در اولین ساعت بامداد پنجشنبه۳۱ شهریور گزارش داد که در جریان برگزاری اعتراضات چهارشنبه شب، دست‌کم یک کودک به نام امین معروفی و دو شهروند دیگر به نام‌های دانش راهنما و صدرالدین لیتان با تیراندازی نیروهای بسیج و ضدشورش در روستای بالو ارومیه و اشنویه کشته شدند.

شبکه حقوق بشر کردستان در اولین ساعت بامداد پنجشنبه۳۱ شهریور گزارش داد که در جریان برگزاری اعتراضات شامگاه چهارشنبه در استان کردستان، دست‌کم چهار معترض کشته شدند.

یکی از کسانی که با شلیک مستقیم گلوله نیروهای حکومتی کشته‌شده به نام امین معروفی، کودک ۱۶ ساله و از ساکنان اشنویه است. در اشنویه صدرالدین لیتان، ۲۷ ساله هم با گلوله‌ای که به سینه وی اصابت کرده کشته شد. روز قبل، در شامگاه سه‌شنبه ۲۹ شهریور زکریا خیال، نوجوان ۱۶ ساله‌ در پیرانشهر با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شد.

تصاویر از کشته‌های اشنویه (هشدار: حاوی صحنه های دلخراش):

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در حمله نیروهای نظامی حکومتی به تجمع اعتراضی در نزدیکی پایگاه بسیج روستا بالوی اورمیه هم به معترضان شلیک شد که سه نفر از آنها به بیمارستان منتقل شدند و در میان آنها دانش رهنما، ۲۵ ساله، جان باخت. وضعیت دو معترض دیگر نیز وخیم است.

دانش راهنما، از جان‌باخته‌های‌ اعتراض‌ها به کشته شدن مهسا امیری که چهارشنبه ۳۰ شهریور با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی کشته شد.

در ویدئویی که از گرمسار در شبکه‌های منتشر شده است صدای یکی از معترضان خبر می‌دهد که از کلانتری به سمت معترضان شلیک شده است. تصاویری هم از معترضان تیرخورده در گرمسار منتشر شده اما هنوز هویت آنها و شرایط‌شان مشخص نیست.

در روزهای گذشته، مینو_مجیدی ۵۵ ساله روز ۲۹ شهریور، با شلیک نیروهای ضد شورش در خیابان نوبهار کرمانشاه کشته شد. فریدون محمودی جوان ۳۳ ساله اهل سقز که غروب روز دوشنبه ۲۸ شهریور با شلیک مستقیم نیروهای امنیتی جان باخت. فؤاد قدیمی در شهر دیواندره روز ۲۸ شهریور در اثر اصابت گلوله زخمی شد و روز ۳۰ شهریور در بیمارستانی در سنندج جان باخت. فرجاد درویشی در شهر ارومیه در روز ۲۹ شهریور بر اثر اصابت گلوله جان باخت. زکریا خیال، ۱۶ ساله روز ۲۹ شهریور در شهر پیرانشهر جان باخت. هاجر عباسی، در مهاباد بر اثر اصابت گلوله ساچمه‌ای جان باخت.

شبکه حقوق بشر کردستان تا کنون نام ۱۰ نفر را به‌عنوان کشته‌شدگان تجمع‌های اعتراضی به قتل مهسا (ژینا) امینی منتشر کرده است که به جز اسامی بالا، به گزارش این سازمان رضا لطفی، هم روز ۲۸ شهریور در شهر دهگلان هدف گلوله مأموران گارد ویژه قرار گرفت و جان باخت.

با گذشت پنج روز از اعتراض‌ها کشته‌ها تاکنون از جمله در شهرهای تبریز، سقز، پیرانشهر، دیواندرە، روستا بالوی اورمیه، اشنویه،‌ کرمانشاه، گزارش شده‌اند اما هنوز هویت بسیاری از آنها مشخص نیست.

سرنوشت نامعلوم ده‌ها تن از معترضان بازداشت‌شده به دست نیروهای امنیتی نگرانی خانواده‌ها را به دنبال داشته است.

از روز دوشنبه ۲۸ شهریور با گسترده‌تر شدن تجمعات اعتراضی، شماری از فعالان مدنی و معترضان به قتل حکومتی مهسا امینی در شهرهای کامیاران، دیواندره، مریوان، سقز، پاوه، سنندج، بوکان، مهاباد، ارومیه، تبریز و تهران از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند. تا این لحظه از سرنوشت و مکان نگهداری هیچ کدام از بازداشت‌شدگان اطلاعی در دست نیست.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.