ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آلمان پرونده قتل مهسا امینی را به شورای حقوق بشر سازمان ملل می‌برد

وزیر امور خارجه آلمان پرونده قتل مهسا امینی را نقض حقوق زنان و نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران خواند و اعلام کرد که قصد دارد این پرونده را در شورای حقوق بشر سازمان ملل مطرح کند. صدراعظم آلمان نیز قتل مهسا امینی را «وحشتناک» خواند و محکوم کرد.

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در حاشیه هفتادوهفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد که آلمان قصد دارد پرونده قتل مهسا امینی را به شورای حقوق بشر سازمان ملل بکشاند.

وزیر خارجه آلمان گفت:

«اگر زنان در امنیت نباشند، هیچ جامعه‌ای در جهان امن نخواهد بود. به همین دلیل، حمله وحشیانه به زنان شجاع در ایران، حمله به بشریت نیز هست.»

او تأکید کرد که پرونده مهسا امینی نقض حقوق زنان و در نتیجه نقض حقوق بشر توسط حکومت ایران است.

اعتراضات مردمی در شهرهای ایران روز جمعه یکم مهر نیز برای هفتمین روز متوالی ادامه یافت. طی هفت روز گذشته با شدت گرفتن اعتراضات نسبت به قتل حکومتی مهسا امینی و برگزاری تجمعات مردمی در شهرهای مختلف ایران به‌ویژه در شهرهای کُردنشین، ده‌ها تن از معترضان کشته، زخمی یا بازداشت شدند. حکومت در روزهای گذشته با گسترده‌تر شدن اعتراضات مردمی اینترنت را در شهرهای مختلف که محل اعتراضات هستند، قطع یا محدود کرده است.

روز جمعه برخی رسانه‌های جمهوری اسلامی به‌نقل از عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات نوشتند که از ساعت ۱۶ و۳۰ دقیقه تا ۲۴ جمعه اینترنت سراسری در کشور قطع خواهد شد. ساعاتی بعد برخی دیگر از رسانه‌ها این نقل قول را تکذیب کردند.

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان آلمان نیز روز جمعه در صفحه توییتر خود به قتل مهسا امینی اشاره کرد و نوشت:

«وحشتناک است که مهسا امینی در بازداشتگاه پلیس تهران جان باخت. من نیز از قربانیان اعتراضاتی که زنان شجاع در ایران به پیش می‌برند متأثر شدم. مهم نیست در کجای دنیا: زنان باید بتوانند بر اساس اراده و خواست خود زندگی کنند، بدون آن‌که از زندگی خود هراس داشته باشند.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

امید نوری‌پور، رهبر ایرانی‌تبار حزب سبزهای آلمان و نماینده بوندستاگ نیز در پیامی ویدئویی در اینستاگرام قتل مهسا امینی را «کشتار وحشتناک» و «غیرقابل توصیف» خواند و گفت:

«شهید اصلی‌ در ایران، زنان ایرانی‌ و حقوق زن در ایران است. (...) ما باید برای این زنان همبستگی خود را نشان دهیم.»

رسانه‌های آلمان در روزهای اخیر به‌شکل گسترده‌ای اعتراضات مردمی در ایران را بازتاب داده‌اند و در تفسیرهای خبری خود روزنامه‌نگاران خواهان کمک به مردم ایران شده‌اند و از دولت خود خواسته‌اند که اعتراضات ایران را با دقت دنبال کنند. پیش از این رهبران کشورهای دیگر از جمله آمریکا و کانادا برخورد حکومت ایران با معترضان مورد انتقاد قرار داده و خواستار احترام به حقوق زنان شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mashang

    پیش بسوی اعتصاب عمومی واژگونی قهرآمیز خلافت نظامی شیعه