ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نخستين مناظره هشت‌نفره انتخاباتی در ايران

در نخستين مناظره تلويزيونی هشت کانديدای يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران چند تن از نامزدها به شيوه اجرای مناظره از سوی تلويزيون دولتی اعتراض کردند.

نخستين مناطره هشت نفره انتخاباتی در ايران

نخستين مناظره تلويزيونی هشت کانديدای يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری امروز ساعت ۱۶ به وقت ايران به‌طور مستقيم از تلويزيون دولتی ايران پخش شد.

در اين مناظره محسن رضايی، محمدرضا عارف، محمدباقر قاليباف، حسن روحانی، سعيد جليلی، غلام‌علی حدادعادل، محمد غرضی و علی‌اکبر ولايتی، هشت کانديدای انتخابات رياست جمهوری به سئوالات مربوط به مسائل اقتصادی پاسخ دادند.

اين شکل از مناظره با هشت کانديدای انتخابات به شيوه‌ای بی‌سابقه برای نخستين بار برگزار می‌شد و مجری مناظره تلويزيونی با اعلام اين‌که "ساعت‌ها کار کارشناسی برای این مناظرات انجام شده است" گفت به جز وی، رئیس سازمان صداوسيمای جمهوری اسلامی و دو تن از مدیران بلندپايه اين سازمان، کسی از سئوالات خبر ندارد.

با اين حال در طول اين مناظره چالش چندانی ميان شرکت‌کنندگان صورت نگرفت، کسی ديدگاه‌های ديگری را مورد نقد و بررسی قرار نداد و هر کانديدا ديدگاه خود را نسبت به مسائل اقتصادی ارائه کرد و گاه حتی در تکميل سخن ديگری حرف می‌زد.

در بخش نخست مناظره امروز تنها نکته بحث‌برانگيز سخنان محمدرضا عارف در مورد مشکلات اقتصادی بود. وی ريشه مشکلات اقتصادی را "حاکميت يکپارچه يک جريان سياسی، يعنی اصولگرايان بر اقتصاد کشور" و " کنار گذاشتن جريان ديگر" دانست و از دخالت "برخی نظاميان و شرکت‌های وابسته به نهادهای نظامی در امور اقتصادی" انتقاد کرد.

اين سخنان اعتراض غلام‌علی حدادعادل را برانگيخت و وی در پاسخ گفت محمدرضا عارف مسئله را بيش از حد سياسی کرد و گناه مشکلات کشور را به دوش اصولگرايان گذاشت.

حدادعادل گفت اگر اين اتفاق در دوره اصولگرايان افتاده، نظيرش در دوره اصلاح‌طلبان نيز افتاده است.

محمدباقر قاليباف و محمد غرضی نيز در انتقاد از سخنان عارف تقسيم کشور به گروه‌های سياسی و "ايجاد اختلاف" را نادرست خواندند.

بخش دوم مناظره امروز با اعتراض محمدرضا عارف، محسن رضايی و حسن روحانی به صداوسيما آغاز شد.

در اين بخش، مجری برنامه سئوالات چند پاسخی از کانديداها پرسيد که شرکت‌کنندگان می‌بايست يک گزينه از پاسخ‌ها را انتخاب کنند. معترضان اين شيوه را نادرست می‌دانستند.

محمدرضا عارف به‌عنوان اعتراض از پاسخ به بخشی از سئوالات اين بخش پرهيز کرد و گفت صداوسيما بايد بحث‌های چالش‌برانگيز ميان کانديداها برگزار کند و بحث بر سر مسائل مهم با پاسخ‌های کوتاه به سئوالات چندجوابه مقدور نيست.

محسن رضايی نيز گفت باید شرایطی فراهم شود تا کانديداها مناظره کنند و يکديگر را به چالش بکشند.

در بخش ديگری از اين مناظره مجری برنامه با نشان دادن تصاويری نظر کانديداها را در مورد آن‌ها می‌پرسيد که اين شيوه نيز مورد اعتراض قرار گرفت اما برنامه ادامه پيدا کرد.

قرار است دو دور ديگر از مناظره‌های هشت‌نفره ميان کانديداهای انتخابات رياست جمهوری برگزار شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • amin

    حماس: ایران دیگر مثل سابق به ما پول نمی دهد!! دکتر ابوعامر حمایت تمام عیار ایران از حکومت بشار اسد در سوریه را "بوسه مرگ " بر روابط ایران و حماس می خواند و می افزاید: ایران با این حمایت نه تنها نفوذ گذشته خود را در غزه و در بین حماس بلکه در کل فلسطین و جهان اسلام از دست داده است.

  • kia

    نمونه بارز مديريت جهانی تلويزيون انحصاری کودتا گران و ضرغامی !

  • sasan

    راست میگویند نظرات راجع  به زندانی سیاسی عقیدتی ٬  ولایت فقیه  ٬ اختلاس ٬ اختناق ٬  سانسور ٬ تلویزیون انحصاری دولتی ٬ منحل کردن سازمان برنامه ٬  کمک مالی و نظامی به سوریه و حزب اله و ونزویلاو گمرک و بنادر سرداران و معافی مالیاتی آستان قدس و شورای نگهبان و ........را بخواهند .