ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهار دانشجوی دیگر طی روزهای ۲۸ شهریور تا ۴ مهر بازداشت شدند

شورا‌های صنفی دانشگاه‌های کشور هویت چهار دانشجوی دیگر را که به‌دست نیروهای امنیتی بازداشت شدند احراز کرده است. نیروهای امنیتی از آغاز اعتراضات دست‌کم ۳۹ دانشجو را بازداشت کرده‌اند.

محمد پرده باف، دانشجوی دانشگاه علم و هنر یزد، نیماسلطانی (ژاکاو) دانشجوی کارشناسی رشتە صنایع دستی دانشگاە هنر تهران، محسن نیک‌منش دانشجوی کارشناسی رشته گرافیک دانشگاە هنر تبریز، و امین سالاری سلاجقه، دانشجوی فلسفه دانشگاه تهران چهار دانشجویی هستند که طی روزهای ۲۸ شهریور تا ۴ مهر در شهرهای مختلف ایران به دست نیروهای امنیتی بازداشت شده‌اند.

بنا بر این گزارش، نیروهای امنیتی محمد پرده باف را دوشنبه چهارم مهر در میدان اطلسی یزد بازداشت کردند. نهاد بازداشت‌کننده و محل نگهداری این دانشجو هنوز اعلام نشده است.

نیروهای امنیتی در روز شنبه دوم مهرماه هم امین سالاری سلاجقه، دانشجوی فلسفه دانشگاه تهران را بازداشت کردند. تا به حال مکان نگهداری و نهادی که این دانشجو را بازداشت کرده، مشخص نشده است.

نیروهای امنیتی نیما سلطانی، شهروند بانه‌ای را نیز روز ۳۱ شهریور در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل کرده‌ اند.

آن‌ها همچنین در روز ۲۸ شهریور محسن نیک منش را در جریان اعتراضات مردمی در شهر مریوان دستگیر کردند. تاکنون اطلاعات تازه‌ای درباره محل نگهداری و وضعیت نیک منش منتشر نشده است.

شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه‌های ایران شامگاه چهارم مهر نیز از بازداشت ۹ دانشجوی دیگر در تهران و رشت خبر داده بود.

جواد شاکر،محمدرضا لطفعلی‌زاده، محمدحسین نوریان و نیما آذر چهار دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف تهران که عصر دوشنبه چهارم مهر به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار شده بودند، بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.

محمد جواهری، دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی تهران هم پس از آنکه از کوی دانشگاه اخراج شده بود، در پایانه مسافربری تهران به دست نیروهای امنیتی بازداشت شد. اطلاعات تازه‌ای از وضعیت این دانشجو منتشر نشده است.

المیرا بهمنی، دانش آموخته جامعه شناسی دانشگاه تربیت مدرس و فعال حقوق زنان در رشت، بنیامین مقدسی، دانشجوی صنایع دانشگاه تهران، مطهره گونه‌ای و هادی علیزاده دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تهران از دیگر دانشجویانی بودند که طی روزهای ۳۱ شهریور تا چهارم مهر در رشت و تهران بازداشت شدند.

دانشجویان بسیاری از دانشگاه‌های ایران طی روزهای گذشته هم دانشگاهیان و استادان دانشگاه‌ها را به اعتصاب و خودداری از رفتن به کلاس درس فراخواندند.

وزارت علوم پیشتر با هدف جلوگیری از اعتراضات دانشجویان، اعلام کرده بود کلاس‌های درس به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

دانشجویان این تصمیم را توهین‌آمیز خوانده‌اند و گفته‌اند که تا زمان آزادی دانشجویان بازداشت‌شده، از حضور در کلاس‌های آنلاین خودداری و در دانشگاه تحصن می‌کنند.

بنا بر گزارش شوراهای صنفی در روز دوشنبه دوم مهر دانشجویان در دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، علامه طباطبایی، چمران اهواز، علوم پزشکی تبریز، بین‌المللی قزوین، الزهرا و چند دانشگاه دیگر بر سر کلاس‌های درس حاضر نشدند.

شمار محدودی از مدرسان دانشگاه نیز در همبستگی با دانشجویان و معترضان در خیابان‌، از حضور در کلاس‌های درس خودداری و یا از هیئت‌های علمی استعفاء کردند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.