ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمایت دانشگاهیان و پژوهشگران سرتاسر جهان از اعتراضات سراسری:‌ ما به مبارزه مردم ایران برای عدالت و آزادی متعهدیم

حدود هزار پژوهشگر و دانشگاهی از سرتاسر جهان خواهان پایان یافتن «خشونت دولتی سیستماتیک علیه زنان در ایران» شدند و گفتند که مردم ایران به دنبال «تغییر بنیادین» هستند. در میان امضاکنندگان نام‌های برجسته‌ای از جمله آنجلا دیویس، جودیت باتلر، اتین بالیبار، کورنل وست، و مایکل فیشر.به چشم می‌خورند.

دانشگاهیان و پژوهشگرانی از سرتاسر جهان در بیانیه‌ای قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی را محکوم، و از اعتراضات سراسری مردم ایران حمایت کردند.

حدود یک هزار تن از پژوهشگران و دانشگاهیان خارجی همراه با همتایان ایرانی‌شان تا کنون این بیانیه را که سه‌شنبه ۲۷ سپتامبر / ۵ مهر علنی شد،‌ امضا کرده اند.

در این بیانیه آمده است:

در حالی‌که این کلمات را می‌نویسیم، شهرهای ایران در آتش و التهاب‌اند. اعتراض‌های بزرگ در هر گوشه‌و‌کنار ایران ادامه دارند. معترضان در شعارهایشان خواهان تغییر بنیادین و پایان چهار دهه حکمرانی دین‌سالارانه و بی‌رحم در کشورشان هستند.

نویسندگان بیانیه خواهان پایان یافتن «خشونت دولتی سیستماتیک علیه زنان در ایران» هستند. آنها بیانیه خود را چنین پایان می‌دهند:

ما به مبارزه مردم در ایران برای عدالت و آزادی متعهدیم.

در میان امضاکنندگان نامه چهره‌های سرشناس ایرانی و خارجی دانشگاهی به چشم می‌خورند؛ از جمله: آنجلا دیویس، جودیت باتلر، اتین بالیبار، کورنل وست، و مایکل فیشر.

پس از قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی، اعتراض سرتاسر ایران را دربرگرفته است. صدها معترض بازداشت، و ده‌ها تن مجروح و کشته شده اند. ایرانی‌های خارج از کشور در بسیاری از کشورهای جهان در حمایت از این اعتراض‌ها تجمع برپا کرده اند.

پیش از این نیز دو بیانیه از سوی پژوهشگران و دانشگاهیان و روشنفکران جهان و ایران منتشر شده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.