ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گردهمایی زنان افغان در حمایت از زنان ایران با شلیک گلوله طالبان متوقف شد

گردهمایی زنان کابل مقابل سفارت ایران در اعتراض به قتل مهسا (ژینا) امینی توسط گشت ارشاد، با شلیک گلوله‌های طالبان مواجه شد. طالبان بنرهای زنان را هم پاره کردند.

گروهی از زنان افغانستان به پشتیبانی از زنان ایران و اعتراض به قتل حکومتی مهسا امینی پنج‌شنبه ۷ مهر / ۲۹ سپتامبر تجمعی در برابر سفارت ایران در کابل برگزار کردند.

زنان شرکت‌کننده در این گردهمایی، شعارهای «زن، زندگی و آزادی»، «ایران برخاست، حالا نوبت ماست» و «از کابل تا ایران، به دیکتاتوری نه بگو» سر می‌دادند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که دقایقی پس از آغاز این حرکت نیروهای طالبان بنرهای تظاهرکنندگان را پاره کرده و با تیراندازی هوایی، زنان حاضر در این تجمع را پراکنده کردند.

این نخستین بار نیست که طالبان در برابر اعتراض مدنی و مسالمت‌آمیز زنان از شلیک گلوله استفاده می‌کند.

در پی کشته شدن مهسا امینی و برجسته شدن شعار «زن، زندگی، آزادی» زنان کشورهای همسایه و خاورمیانه نیز در حمایت از زنان و جنبش جدید در ایران دست به تظاهرات و برگزاری گردهمایی زده‌اند.

این گردهمایی‌ها از جمله در ترکیه، عراق، سوریه و لبنان برگزار شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.