ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع اعتراضی ایرانیان هلند در برابر دیوان بین‌المللی کیفری شهر لاهه

امروز در هلندگروهی از ایرانیان در اعتراض به قتل حکومتی مهسا(ژینا) امینی و در حمایت از اعتراضات سراسری جاری در ایران، در شهر لاهه هلند تجمعی اعتراضی برگزار کردند.

گروهی از ایرانیان ساکن هلند جمعه ۳۰ سپتامبر/ ۸ مهر همزمان با اعتراض‌های گسترده در ایران و در اعتراض به قتل حکومتی مهسا (ژینا) امینی در مقابل ساختمان دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) در شهر لاهه گرد هم آمدند.

این تجمع در حمایت از اعتراضات سراسری مردم در ایران، از ساعت ۱۵بعدازظهر به وقت محلی و به مدت دو ساعت در جریان بود، شاهد حضور گروه گسترده‌ای از افراد و احزاب با گرایش‌های سیاسی مختلف بود. حاضران که پلاکاردهایی از جمله با تصاویر مهسا (ژینا) امینی در دست داشتند، در کنار هم یک‌صدا علیه جمهوری اسلامی شعار می‌دادند و شعارهایی در محکومیت جمهوری اسلامی و نظام حاکم سر‌می‌دادند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

مهسا (ژینا) امینی، زن کرد ۲۲ ساله را که از سقز همراه با خانواده‌اش به تهران رفته بود، به دست گشت ارشاد در روز ۲۲ شهریور دستگیر کرد. در همان روز و در بازداشت نیروهای پلیس امنیت اخلاقی، او به کما رفت و چهار روز بعد با مرگ مغزی و ایست قلبی در بیمارستان کسری درگذشت. مرگ مهسا(ژینا) امینی با موج گسترده‌ای از همبستگی مردم ایران همراه بوده است. از زمان درگذشت او در ده‌ها شهر ایران و خارج از ایران تجمعات اعتراضی برپا شده است.

گزارش تصویری از تجمع ایرانیان را در ادامه مشاهده کنید: (عکس‌ها: علی فتوتی و نیلوفر تهرانی)

لیدا حسینی‌نژاد در حال خواندن متن ارسالی یکی از خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات جاری
فاطمه غریبی متنی در ارتباط با اعتراضات جاری در ایران خواند
عدالت برای مهسا امینی
لیدا حسینی‌نژاد در حال خواندن متن ارسالی یکی از خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات جاری
پایین و بالا بگیرید و بکشید

هنوز آمار رسمی و دقیقی از تعداد جان‌باخته‌ها و افراد بازداشت شده در جریان اعتراض‌های داخل کشور به کشته شدن مهسا امینی وجود ندارد. سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود تعداد کشته‌شده‌های تایید شده را ۵۲ نفر اعلام کرد. سازمان حقوق بشر ایران ۷ مهر ۱۴۰۱ اعلام کرد که در اعتراضات سراسری به کشته شدن مهسا (ژینا) امینی دست‌کم ۸۳ تن به قتل رسیده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Ared

    دوستان عزیز یکی از علت‌هایی که موجب شده است تا کنون بخش بزرگی از مردم به ویژه زحمتکشان به میدان نیایند، تاکید بیش از اندازه بر زنانه بودن این خیزش است، نامگذاریهایی مانند اولین انقلاب زنانه تاریخ اگرچه می‌تواند حس غرور ما را ارضا کند و در چشم دیگران موجب تحسین ما شود، یا نمایش آن بانویی که از حق برهنگی خود استفاده کرده و در کارزار شرکت کرده است و دادن تریبون به او می‌تواند توده های وسیع را در پیوستن به جنبش مردد کند. ما نیاز حیاتی داریم گه گروه‌های بیشتری از مردم هر چه زودتر به خیابان بیایند خواهش میکنم به این سویه های مهم توجه کنید