ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع بین‌المللی «فمینیست‌ها برای ژینا» در حمایت از قیام ایران

ما جمعی از فمینیست‌ها روز دوم اکتبر معادل با دهم مهر، در بیش از ۲۶ شهر در خیابان‌ها و فضای مجازی یکصدا علیه سرکوب حقوق زنان در ایران و سایر کشورها اعتراض می‌کنیم.

ما، گروهی از زنان فعال حقوق زنان، فمینیست و LGBTQI+ در خارج از کشور و در تبعید، به اتفاق فمینیست‌های دیگر از اقصی نقاط جهان، روز دوم اکتبر، در بیش از ۲۶ شهر در خیابان‌ها و فضای مجازی یکصدا علیه سرکوب حقوق زنان در ایران و سایر کشورها اعتراض می‌کنیم.

 اینکه شعار «ژن، ژیان، ئازادی» (زن، زندگی، آزادی) به زبان‌های مختلف در گوشه و کنار جهان طنین‌انداز شده و همه اقشار تحت ستم با آن ارتباط برقرار کرده‌اند نشان از مسیر مشترک ما در مبارزه با قدرت‌های جهانی و دولت‌هاست. 

آنچه در ایران در حال روی دادن است یک انقلاب فمینیستی‌ست و نماد قدرت همراهی چندبخشی‌ست. ما بر این باوریم که این جنبش دارای قدرت کاتالیزگری برای همگرا کردن جنبش‌های فمینیستی فراملی با هدف سرنگونی پدرسالاری و آپارتاید جنیستی در دنیاست.

این مبارزه‌ای برای به دست آوردن قدرت اختیار بر بدن و پایان دادن به سرکوب زنان است. ما از این فرصت استفاده می‌کنیم تا درباره نقض حقوق زنان در همه جا صحبت ‌کنیم. ما اعتراضمان را به به سرکوب‌های قهری در قالب حجاب اجباری در ایران،  به حاشیه‌راندن هدفمند و ساختاری گروه‌های جنسیتی، جنسی، قومی، ملی، مذهبی و عقیدتی اعلام می‌کنیم.    

امروز، دست‌ در دست هم ایستاده‌ایم. در مقابل قدرت‌های تمامیت‌‌خواه یکصدا برمی‌خیزیم. 

ژن، ژیان،‌ ئازادی

برای مطالعه متن کامل بیانیه‌‌مان اینجا را کلیک کنید. نقشه مکان‌های برگزاری تجمعات اعتراضی ما در سراسر جهان اینجاست. هشتگ #feminists4jina را دنبال کنید تا ما را در اقصی نقاط جهان بشنوید، ببینید و بخوانید.

#MahsaAmini

 #feminists4jina

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.