ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

زمین‌لرزه خوی ده‌ها مصدوم به جای گذاشت

تعداد مصدومان ابتدا ۱۷۰ نفر اعلام شده بود اما شمار آن‌ها در چند ساعت به ۲۷۶ نفر افزایش یافت. هنوز تعداد دقیق مصدومان اعلام نشده. مردم وحشت‌زده‌اند و بیمارستان‌ها به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

مرکز لرزه‌نگاری ایران اعلام کرد صبح چهارشنبه ۱۳ مهر زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵,۴ ریشتر  شهرستان خوی در آذربایجان غربی را لرزاند. شدت زمین‌لرزه به حدی بود که در شهرستان‌های ارومیه نیز احساس شد.

این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ساعت ۳ و ۵۱ دقیقه بامداد در هفت کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواوغلی ( واقع در آذربایجان غربی) و ۳۷ کیلومتری تسوج ( واقع در آذربایجان شرقی) اتفاق افتاد. کانون زلزله با ارومیه ۱۰۶ کیلومتر و با تبریز ۱۲۱ کیلومتر فاصله دارد.

بر  اساس اعلام مرکز زلزله‌نگاری ایران ساعت ۸ و ۲۵ دقیقه صبح امروز به وقت محلی پس‌لرزه‌ای به بزرگی ۳,۵ ریشتر مجددا کانون زلزله در خوی را لرزاند. این زمین‌لرزه دوم در عمق ۸ کیلومتری زمین، در ۸  کیلومتری خوی (واقع در آذربایجان غربی) ۳۳ کیلومتری ایواوغلی ( واقع آذربایجان غربی) و ۳۶ کیلومتری سلماس ( واقع آذربایجان غربی) اتفاق افتاد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

به گزارش رسانه‌های داخلی مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی از اعزام تیم‌های ارزیاب به منطقه زلزله‌زده در شهرستان خوی خبر داد.

عباس جعفری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر گفت:

«این زمین‌لرزه با توجه به بزرگی ۵,۴ ریشتر خسارات مالی و شاید جانی داشته باشد اما هنوز گزارشی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.»

جعفری از آمادگی کامل تیم‌های مدیریت بحران به خصوص در شهرهای نزدیک کانون زلزله خبر داد و گفت:

«هم‌اکنون تیم‌های ارزیاب به محل وقوع زمین‌لرزه اعزام و تمامی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران در شمال استان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.»

برخی شهروندان در شبکه‌های اجتماعی گفته‌اند که مردم، نیمه شب به واهمه افتاده‌اند، عده‌ای هنگام فرار مجروح شده‌اند.  

به گزارش خبرگزاری رکنا، رئیس فوریت‌های پزشکی خوی اعلام کرد که تعداد مصدومان تا این لحظه ۲۷۶ نفر هستند. از این تعداد ۶۸نفر به علت شکستگی‌های جزئی بستری شدند.

بیمارستان‌های استان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خوی نیز اعلام کرد که زمین‌لرزه خوی تاکنون تلفات جانی در پی نداشته، اما به منازل ۲۰۰ خانوار خسارت وارد شده. این خانه‌ها بین۱۰ تا ۵۰ درصد تخریب شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.