ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شیوع وبا در لبنان و سوریه

لبنان اولین مورد ابتلا به وبا را از سال ۱۹۹۳ تاکنون به ثبت رساند. در همان حال در سوریه جنگ‌زده در همسایگی لبنان هم به سبب آلودگی آب آشامیدنی وبا شیوع پیدا کرده است. هر دو کشور از زیرساخت‌های کافی برای مقابله با همه‌گیری وبا بی‌بهره‌اند.

وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد در این کشور بحران‌زده اولین مورد ابتلا به وبا از سال ۱۹۹۳ تاکنون به ثبت رسیده است.

لبنان از اواخر سال ۲۰۱۹ با یک بحران عمیق اقتصادی درگیر است که سه چهارم جمعیت این کشور را فقیر کرده. قطعی مداوم برق، کمبود آب آشامیدنی و تورم سرسام‌آور شرایط زندگی میلیون‌ها نفر از ساکنان لبنان را بدتر از قبل کرده است.

فراس الابیض، وزیر بهداشت موقت لبنان اعلام کرد مورد ابتلا به وبا چهارشنبه گذشته در منطقه فقیرنشین عکار واقع در شمال لبنان ثبت شد و این بیمار که یک شهروند سوری است تحت درمان قرار دارد و هم‌اکنون وضعیت او پایدار است.

 سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده که بیماری عفونی وبا ناشی از مصرف غذا یا آب آلوده به باکتری ویبریو کلرا است و در حالی که اکثر موارد ابتلا، خفیف تا متوسط ​​هستند، عدم درمان این بیماری ممکن است منجر به مرگ شود.

خانواده‌های فقیر در لبنان اغلب آب آشامیدنی را جیره‌بندی می‌کنند و قادر به تهیه مخازن خصوصی آب برای تأمین آب آشامیدنی و مصرف خانگی نیستند.

الابیض با مقامات و سازمان‌های بین‌المللی ملاقات کرده است تا راه‌های جلوگیری از شیوع احتمالی را بررسی کند.

وزیر بهداشت لبنان گفت این مورد احتمالاً نتیجه شیوع این بیماری در سوریه است که از مرز متخلخل بین کشورها عبور کرده است.

ریچارد برنان، مدیر اورژانس منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت تأیید کرد که این سازمان در حال مذاکره با مقامات لبنان و سایر کشورهای هم‌مرز با سوریه است تا تدارکات لازم را برای جلوگیری از شیوع وبا در کشورهای همجوار سوریه به انجام رساند. برنان گفت:

«نگران شیوع فرامرزی وبا هستیم و به همین خاطر هم اقدامات پیشگیرانه قابل توجهی را انجام می‌دهیم. حفاظت از آسیب‌پذیرترین افراد بسیار مهم است برای جلوگیری از شیوع بیشتر.»

در سوریه، در همسایگی لبنان شیوع بیماری وبا جان ده‌ها نفر را گرفته است و به نگرانی‌هایی درباره وضعیت بهداشتی اردوگاه‌های آوارگان جنگی دامن زده است. این اردوگاه‌ها اغلب فاقد لوله‌کشی آب و سیستم دفع فاضلاب‌اند.   

سازمان ملل متحد و وزارت بهداشت سوریه گفته‌اند که منبع شیوع وبا احتمالاً آب آلوده فرات و استفاده از این آب برای آبیاری محصولات کشاورزی است.   

مقامات بهداشتی سوریه اعلام کرده‌اند تا چهارشنبه گذشته حداقل ۵۹۴ مورد وبا و ۳۹ مرگ را ثبت کرده‌اند. در شمال غرب این کشور که تحت کنترل شورشیال مسلح است، ده‌ها مورد تأیید شده و ۶۰۵ مورد مشکوک ابتلا به وبا مشاهده شده و به ثبت رسیده است.

زیرساخت‌های آبی لبنان نیز مانند سوریه فرسوده است و تحت تأثیر بحران مالی و انفجار بندر بیروت در اوت ۲۰۲۰ قرار گرفته.

الابیض گفت با وجود کمک‌های انسان‌دوستانه از جانب کشورهای اهداکننده، نظام بهداشتی لبنان نمی‌تواند از پس شیوع گسترده وبا برآید.

وزیر بهداشت لبنان گفت:

«ما پیامی کاملا واضح داریم که نظام مراقبت بهداشتی لبنان نیاز به کمک برای تقویت دارد... و گرنه نمی‌تواند از پس این بحران برآید.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.