ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کانادا ورود ۱۰ هزار عضو سپاه را به این کشور ممنوع کرد

اپوزیسیون محافظه‌کار در هفته‌های اخیر فشار بر دولت را برای افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این فهرست افزایش داده است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد که دولت او اقداماتی را برای جلوگیری از ورود اعضای ارشد سپاه پاسداران ایران به کانادا انجام می‌دهد.

ترودو گفت که این اقدام بر ۵۰ درصد سپاه - تقریباً ۱۰ هزار عضو - تأثیر خواهد گذاشت و دائمی خواهد بود.

ترودو روز جمعه ۷ اکتبر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «ما از قدرتمندترین ابزاری که در اختیار داریم برای سرکوب این رژیم وحشیانه استفاده می‌کنیم.»

این اقدام پس از هفته‌ها فشار نمایندگان و مدافعان مخالف بر دولت برای افزودن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست تروریستی کانادا صورت گرفت.

آنچه که دولت کانادا اعلام کرد، در فهرست قراردادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یک نهاد تروریستی نیست. در عوض، دولت از مقررات قانون حفاظت از مهاجرت و پناهندگان (IRPA) برای هدف قرار دادن اعضای رژیم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می‌کند.

نمایندگان مجلس در سال ۲۰۱۸ با تصویب طرحی از دولت خواستند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد. این کار هنوز این کار انجام نشده است اما نیروی قدس شبه‌نظامی گارد در حال حاضر در لیست گروه‌های تروریستی قرار دارد.

انجمن خانواده‌های قربانیان پرواز اوکراینی نیز از کانادا خواسته است تا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در پاسخ به نقشش در انهدام این هواپیمای غیرنظامی به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه کند.

معاون نخست وزیر کانادا، کریستیا فریلند روز جمعه تاکید کرد که دولت فدرال با اقداماتی که انجام داده است، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به عنوان یک نهاد تروریستی می‌شناسد.

او گفت:

«سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک سازمان تروریستی است. امروز، با قرار دادن سپاه در فهرست IRPA و در واقع با تحریم گسترده‌تر رژیم ایران، ما به طور رسمی این واقعیت را به رسمیت می‌شناسیم و بر اساس آن عمل می‌کنیم.»

ترودو در پاسخ به این سوال که چرا دولت واقعا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به فهرست سازمان‌های تروریستی اضافه نکرده است، احتمال این کار را در آینده رد نکرد.

او گفت: «ما با دقت تمام ابزارهای بالقوه را بررسی کرده‌ایم و هیچ گزینه دیگری را از روی میز حذف نمی‌کنیم.»

دفتر مارکو مندیچینو، وزیر امنیت عمومی، قبلا گفته بود که افزودن یک سازمان به لیست تروریستی به سیاستمداران بستگی ندارد.

الکساندر کوهن، سخنگوی این کشور در ماه سپتامبر در ایمیلی به روزنامه کانادایی گفت: «تعیین اینکه آیا یک گروه یک نهاد تروریستی است، یک فرآیند دقیق و غیرسیاسی است که توسط آژانس های امنیت ملی کانادا انجام می شود. این آژانس‌ها به‌طور مستمر برای شناسایی و ارزیابی نهادهایی که ممکن است آستانه فهرست‌بندی را برآورده کنند، کار می‌کنند.»

اوایل این هفته، دولت ۳۴ ایرانی و نهاد ایرانی از جمله اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و پلیس اخلاق ایران را تحریم کرد.

ترودو روز جمعه گفت که دولت این تحریم‌ها را گسترش خواهد داد و ۷۶ میلیون دلار برای تقویت ظرفیت این کشور برای توقیف و مسدود کردن دارایی‌ها‌ی نهادهای تحریم شده اختصاص خواهد داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.