ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مجله همکلاسی: مروری بر خبرهای دانشجویی و بیانیه‌ی «مطالبه‌محور» جمعی از دانشجویان کشور در خصوص حضور در انتخابات

جمعی از فعالین دانشجویی، با صدور بیانیه‌ای برای احقاق حقوق اساسی شهروندان، قدم به فضای انتخابات کشور می‌گذارند؛ گفت‌وگو با علی تقی پور، فعال سابق دانشجویی

دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد

در هفته‌ای که گذشت، اشکان ذهابیان، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه فردوسی مشهد و محسن برزگر فعال دانشجویی دانشگاه نوشیروانی بابل برای گذراندن ایام مجکومیت خود بازداشت و به زندان منتقل شده‌اند.

اشکان ذهابیان عضو دفتر تحکیم وحدت، در جریان اعتراضات پس از انتخابات گذشته، بازداشت به ۸ ماه زندان محکوم شده بود.محسن برزگر دبیر فرهنگی سابق انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی و توهین به رهبری" توسط دادگاه انقلاب شهرستان بابل به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

محمد رضا عارف  نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: دانشجو به دلیل پرسشگری ستاره‌دار، و استاد بازخرید شده است.

معاون اول دولت آقای خاتمی از ایجاد فضای یک دست توسط جناح اصولگرا انتقاد کرد و گفت: به دنبال همین موضوع تشکل‌های صنفی و دانشجویی و انجمن‌های اسلامی نیز منحل شده‌اند.

از سوی دیگر، جمعی از فعالین دانشجویی در ۱۹ دانشگاه کشور، با  صدور بیانیه‌ای اعلام کرده‌اند که برای احقاق حقوق اساسی شهروندان، با موضع «مطالبه محور» قدم به فضای انتخابات کشور می‌گذارند.

در این بیانیه آمده است "هم اینک که کشور در آستانه ی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به سر می‌برد و در شرایطی که فضای انتخاباتی از یک سو مملو از موضع‌گیری‌ها و اظهارنظر‌های مبهم و ضد و بعضاً نقیض است و از سوی دیگر فرآیند شکل‌گیری گروه‌ها و تشکّل‌های  سیاسی ماهیتی شتابزده دارند که بر مبنای احساسات و تصمیمات لحظه‌ای و رویکردهای متعصبانه استوار است؛ شاید کمتر در موضع گیری‌های کنش گران انتخاباتی سخنی از مباحث جامعهی مدنی، حقوق شهروندی، حق اظهار نظر و بیان مشکلات عدیده ی اقتصادی به میان آمده باشد.

در ارتباط با این بیانیه، و رویکرد مطالبه محور این دانشجویان با علی تقی پور، فعال سابق دانشجویی گفتگو کرده ایم .

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.