ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله پلیس ترکیه به میدان تقسیم

ادامه درگیری‌های پلیس ترکیه با مدافعان محیط زیست

در ادامه درگیری‌های پلیس ترکیه با مدافعان محیط زیست که در سه روز گذشته در شهرهای مختلف این کشور ادامه داشت، ۹۳۹ نفر بازداشت و ده‌ها نفر زخمی شدند. پلیس ضد شورش به تظاهرکنندگان در میدان تقسیم استانبول با گاز اشک‌آور، آب پرفشار و اسپری فلفل حمله کرده است.

به گفته مقامات وزارت کشور ترکیه، بیش از ۹۰ تظاهرات در سراسر ترکیه شکل گرفته و آنکارا، آنتالیا، ازمیر و قونیه و بودروم نیز به میدان تقسیم استانبول، پیوسته‌اند. عفو بین‌الملل خطاب به مقامت ترکیه، از حمله پلیس به تحصن‌کنندگان ابراز نگرانی کرد. رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه نیز پذیرفته که خشونت پلیس در استفاده از گازهای اشک آور، بیش از حد بوده است.

معترضان از چهار روز پیش در پارک قزی میدان تقسیم استانبول در اعتراض به برنامه ساخت‌وساز یک مرکز تجاری خرید که منجر به بریدن ۶۰۰ درخت این پارک خواهد شد، تحصن کرده‌اند. شعار اصلی معترضان، «تقسیم را اشغال کنید» است که اکنون خواستار استعفا اردوغان نیز هستند.

رجب طیب اردوغان تاکید کرد که طرح ساخت‌وساز مرکز تجاری در پارک قزی را ادامه خواهد داد.

عکس: خبرگزاری فرانسه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.