ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تجمع ایرانیان ساکن برلین در برابر سفارت جمهوری اسلامی در اعتراض به فاجعه رخ‌داده در اوین

معترضان شعار می‌دادند: «ایران شده بازداشتگاه؛ اوین شده کشتارگاه»؛ «زن، زندگی، آزادی / ژن، ژیان، ئازادی / کوئیر، زندگی، رهایی»؛ «یک سینما رکس دیگه، مردم پاشین بسه دیگه»؛ و «از خاوران تا آبان، خونین تمام ایران».

بر اساس ویدئوهای ارسالی به «زمانه»، شماری از ایرانیان ساکن برلین یکشنبه ۲۴ مهر در برابر سفارت جمهوری اسلامی در پایتخت آلمان گرد آمدند تا به فاجعه رخ‌داده در زندان اوین اعتراض کنند. فعالان کوئیر، فمینیست، کرد و چپ در برلین این تجمع را سازماندهی کردند.

معترضان شعار می‌دادند:

«ایران شده بازداشتگاه؛ اوین شده کشتارگاه»؛ «زن، زندگی، آزادی / ژن، ژیان، ئازادی / کوئیر، زندگی، رهایی»؛ «یک سینما رکس دیگه، مردم پاشین بسه دیگه»؛ و «از خاوران تا آبان، خونین تمام ایران».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

ایرانیان ساکن آلمان شب گذشته و همزمان با انتشار خبرهای مربوط به آتش‌سوزی و تیراندازی و سرکوب زندانیان در اوین در برابر وزارت امور خارجه آلمان در برلین، و کنسول‌گری‌های جمهوری اسلامی در فرانکفورت و هامبورگ گرد آمدند و تا بامداد به اعتراض پرداختند.

شامگاه یک‌شنبه ۲۳ شهریور صدای آژیرهای زندان اوین به صدا در آمد و در پی بر اساس اخبار منتشر شده و منابع زمانه، درگیرهایی از بند ۷ این زندان آغاز شد و به دنبال آن زندانیان بند ۸ که عموما شامل زندانیان سیاسی است، به منظور حمایت و جلوگیری از سرکوب زندانیان بند ۷ دست به اعتراض زدند. سپس گزارش‌ها و تصاویر منتشر شده از وقوع آتش‌سوزی در این زندان خبر داد.

هنوز علت و محل دقیق آتش‌سوزی مشخص نیست، اما خبرگزاری‌های محل آتش‌سوزی را کارگاه خیاطی این زندان عنوان کردند.

در پی شورش و ناآرامی در زندان اوین تعداد زیادی از نیروهای یگان ویژه به زندان اوین اعزام شدند و به همراه گارد زندان به زندان در بندهای ۷ و ۸ حمله کردند. صدای ممتد تیراندازی تا نیمه‌های شب از زندان اوین به گوش می‌رسید و بر اساس یکی از ویدیوهای منتشر شده، دو شیء که شبیه به نارنجک صوتی (فلش بنگ) هستند از کوه‌های اطراف زندان اوین به داخل محوطه این زندان پرتاب شدند که هنوز مقام‌های رسمی درباره آن توضیحی نداده‌اند.

مرکز رسانه‌ای قوه قضائیه (میزان) تعداد کشته‌ها را چهار تن از زندانیان بند ۷ اعلام کرد، هرچند مجری صداوسیمای جمهوری اسلامی ابتدا این آمار را ۴۰ تن خواند. ۶۱ تن مجروح شده اند که وضعیت چهارتن از آنها وخیم اعلام شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.