ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتراض‌های شدید حوالی هنرستان دخترانه صدر در غرب تهران

خبرگزاری حکومتی مهر حمله نیروهای امنیتی به دبیرستان دخترانه را تکذیب کرده اما در ویدئوهای منتشرشده،‌ توصیف بدحال شدن دانش‌آموزان به گوش می‌رسد.

بنا به ویدئوهای منتشرشده، مردم دوشنبه دوم آبان در حمایت از دختران دانش‌آموز هنرستان صدر در خیابان سلسبیل غرب تهران (منطقه ۱۰) به این هنرستان رفتند و تجمع اعتراضی برپا کردند. این اعتراض گسترده‌تر شد و به خیابان‌های دیگر از جمله کارون در آن منطقه کشیده شد.

بنا به ویدئوهای منتشرشده، ناظم مدرسه در کتک زدن دانش‌آموزان نقش داشته است.

در این ویدئوها، حضور سنگین نیروهای امنیتی به همراه یک آمبولانس در برابر در هنرستان دخترانه صدر دیده می‌شود. در هفته‌های اخیر گزارش‌ها نشان می‌داد که نیروهای امنیتی برای جابه‌جایی لباس شخصی‌ها یا بازداشت‌شدگان از آمبولانس استفاده می‌کنند. در این مورد،‌ ویدئویی از بردن یک دانش‌آموز به آمبولانس برای انتقال به بیمارستان منتشر شده است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در شبکه‌های اجتماعی، خبری از مرگ یک دانش‌آموز دختر در حمله امنیتی‌ها به مدرسه بازنشر شده است. «زمانه» مستقلاً قادر به تأیید یا رد این خبر نیست. اما خبرگزاری حکومتی «مهر» در گزارشی خبر کشته شدن دانش‌آموز دختر را تکذیب کرد و ماجرا را چنین روایت کرد:

«دقایقی قبل تجمعی در جلوی یکی از مدارس دخترانه در محله سلسبیل تهران شکل می‌گیرد و افراد اقدام به شعار دادن می‌کنند؛ کمی بعد مأموران پلیس با هدف ایجاد نظم و امنیت به این نقطه اعزام می‌شوند و با گفت‌وگو تجمع کنندگان را متفرق می‌کنند. گفتنی است که مأموران پلیس به هیچ عنوان وارد مدرسه نشده و هیچ دانش‌آموزی کشته نشده است و مطالبی که در این مورد در فضای مجازی منتشر می‌شود کذب است.»

در ویدئوی دیگری اما روایت حمله نیروهای امنیتی به مدرسه ذکر می‌شود. در آن صدای هم‌کلاسی دانش‌آموزی به نام «بنفشه» می‌آید که می‌گوید «بنفشه داشت کف بالا می‌آورد» ــ احتمالاً نشانه‌ای از حمله نیروهای امنیتی با گاز سمی همچون اشک‌آور است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

خبرگزاری حکومتی مهر همچنین به حضور گسترده لباس شخصی‌ها اشاره نکرده و فقط از حضور «مأموران پلیس» سخن گفته است.

در ویدئوی دیگری، مردم معترض در حال کتک زدن یک نیروی لباس شخصی هستند.

نیروهای امنیتی بارها به مدرسه‌ها حمله کرده‌اند،‌ با باتون و گاز اشک‌آور به دانش‌آموزان حمله کرده‌اند و شماری از آنها را به قتل رسانده‌اند.

بنا به آمار سازمان حقوق بشر ایران، تا کنون دست کم ۲۱۵ تن از جمله ۲۷ کودک در اعتراضات سراسری پس از قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی کشته شده‌اند. وبسایت «هرانا» وابسته به فعالان حقوق بشر در ایران از ۲۲۴ کشته خبر داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.