ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چهلم ژینا (مهسا) امینی: افزایش فشارها بر خانواده برای لغو مراسم

بنا به اطلاعات رسیده به زمانه، خانواده ژینا (مهسا) امینی برای صدور بیانیه و اعلام لغو مراسم چهلم تحت فشار هستند و فرزندشان تهدید به بازداشت شده‌است. آنها اما تسلیم فشار نشده‌اند.

طبق اطلاعاتی که از طریق منابع آگاه و نزدیک به خانواده ژینا (مهسا) امینی به «زمانه» رسیده است، در آستانه مراسم چهلم مهسا امینی خانواده از جانب نهادی امنیتی برای صدور بیانیه‌ای مبنی بر لغو مراسم چهلم طی دو روز گذشته به شدت تحت فشار بوده‌اند.

به گفته این منابع با وجود تهدید به بازداشت اشکان امینی، خانواده مهسا امینی حاضر به پذیرفتن این درخواست نشده‌اند و تاکنون بیانیه‌ای در رابطه با لغو یا عدم برگزاری مراسم چهلم منتشر نکرده‌اند:

«همه خانواده حتی فامیل هم تحت فشار هستند، اما کاک امجد، پدر مهسا گفته بود حتی اگر بیانیه هم بدهیم یا فقط من هم سر خاک بروم باز مردم خواهند آمد...».

سه‌شنبه شب سوم آبان در شبکه‌های اجتماعی خبرهایی مبنی بر بازداشت اشکان امینی و بیانیه‌ای به نقل خانواده امینی منتشر شد، اما به گفته این منابع آگاه اشکان امینی بازداشت نشده و بیانیه نیز توسط خانواده مهسا امینی منتشر نشده است.

خبرگزاری ایرنا، از جمله خبرگزاری‌های داخلی است که بیانیه منتسب به خانواده مهسا امینی را منتشر کرد.

منابع آگاه زمانه هم‌چنین اطلاع دادند که از صبح روز سه‌شنبه فضای شهر سقز به شدت امنیتی است و نیروهای امنیتی و لباس شخصی به صورت گسترده در سطح شهر، خیابان‌ها و میادین اصلی حضور دارند.

در باره زمان برگزاری مراسم یادبود ژینا امینی هم ساعت‌های متفاوتی اعلام شده است. از ساعت ۸ و ۱۰ صبح تا ۱۴ بعدازظهر. این زمان‌های متفاوت سبب سردرگمی شهروندان شده است.

اشکان امینی، برادر ژینا (مهسا) امینی در آستانه چهلمین روز کشته شدن خواهرش به دست گشت ارشاد با انتشار این پستی اینستاگرامش نوشت: «بخواب دردت به جانم».

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

همچنین خبرهای ضد و نقیضی هم درباره حضور علی دایی و وریا غفوری، دو فوتبالیست محبوب در بین اهالی شهر سقز منتشر شده که فعلا از صحت آن اطلاعی در دست نیست.

پیش‌تر گروهی از فعالان حقوق زنان داخل ایران مردم را به اعتراض در روز چهارشنبه به مناسبت چهلم قتل حکومتی ژینا فراخواندند؛ اعتراضی به گفته آنها «برای همه خواسته‌ها بدون هیچ اولویت‌بندی»، یعنی رهایی از مردسالاری، رهایی از بهره‌کشی طبقاتی، رهایی از استبداد آموزشی، و رهایی از ستم نظام مرکزگرا است.

در همین حال در برخی شهرهای استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان‌غربی (کردستان) هم فراخوان‌های جداگانه‌ای به مناسبت چهلمین روز قتل ژینا امینی منتشر شده است.

هم‌زمان با فراخوان گروه‌های مدنی و سیاسی برای حضور گسترده در مراسم چهلم ژینا، استانداری کردستان اعلام کرد مدارس و دانشگاه‌های این استان به دلیل شیوع «آنفلونزا و بیماری‌های تنفسی» روز چهارشنبه چهارم آبان تعطیل هستند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

ژینا (مهسا) امینی ۲۵ شهریور پس از ضرب و شتم به دست پلیس گشت ارشاد در بیمارستان کسری تهران جان باخت. خاکسپاری او در سقز جرقه آغاز خیزش «ژن، ژیان، ئازادی» شد که چهل روز است در ایران با وجود سرکوب شدید، به مقاومت ادامه می‌دهد و نامش، همانطور که خانواده‌اش بر سنگ مزارش نوشته بودند به نماد مبارزه مشترک مردمان در ایران بدل شده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سامیار

    اهل تسنن که چهلم ندارند