ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تداوم رزم در دانشگاه‌ها علیه استبداد

دانشجویان به اعتراض ادامه می‌دهند. در دومین روز از ششمین هفته اعتراض دانشجویان دیوار تفکیک جنسیتی در چند دانشگاه دیگر با مقاومت دانشجویان فرو ریخت.

دانشجویان به مقاومت در برابر نیروهای سرکوب ادامه می‌دهند. صبح یکشنبه هشتم آبان، به فاصله چند ساعت پس از حمله نیروهای مسلح و لباس شخصی به چند خوابگاه، دانشجویان در چند دانشگاه تحصن کردند، دیوارهای جداکننده سالن‌های غذاخوری را برداشتند و در برابر نیروی سرکوب ایستادند.

در یک ویدئو از دانشگاه هرمزگان دانشجویان معترض دیوار جدا کننده سالن غذا خوری را از میان برداشتند. در این ویدئو صدای دانشجویان که آزادی، آزادی، آزادی را تکرار می‌کنند، به گوش می‌رسد. این رویداد روز هفتم آبان رخ داده بود. در دانشگاه‌های نوشیروانی بابل، بهشتی تهران، عباسپور و چند دانشگاه دیگر هم دانشجویان تفکیک جنسیتی در سالن‌های غذاخوری را به صورت موقت رفع کردند.

دانشگاه زنجان هم شاهد رویدادی مشابه بود. دانشجویان که توانستند از سد تفکیک جنسیتی در سالن‌های غذاخوری بگذرند، شعار دادند: «بسیجی جیره‌خور، آخرشه خوب بخور».

در دانشگاه علامه طباطبایی تهران که شمار زیادی از دانشجویان با حکم مسئولان حراست و نهادهای امنیتی اجازه ورد به دانشگاه را ندارند، تحصن کردند. منابع نزدیک به فعالان دانشجویی پیشتر گزارش کرده بودند ۵۰ تن از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی بدون حکم کتبی به تعلیق و اخراج تهدید شده‌اند.

در دانشکده ادبیات دانشگاه علامه دانشجویان معترض شعار دادند:

«ژن ژیان ئازادی»
«دانشجو تهدید شده از خوابگاه بیرون شده»
«فقر و فساد و بیداد ننگ بر این استبداد»
«آزادی حق ماست، قدرت ما جمع ماست»
«زندانی سیاسی آزاد باید گردد»
«آزادی آزادی آزادی»

در پردیس مرکزی این دانشگاه، دانشجویان همانند روزهای قبل تجمع کردند و شعار دادند: «ما از ایران نمی‌میریم، ایران رو پس می‌گیریم»، «از خون جوانان وطن لاله دمیده» و «شعارشون گفتگو، تفنگشون سمت ما».

در دانشکده برق دانشگاه بهشتی تهران هم دانشجویان در اعتراض به خشونت نیروهای بسیج که با چاقو به دانشجویان یورش بردند، تحصن کردند. آنها بر روی یک کاغذ نوشتند: «بسیجی چاقوکش، اخراج باید گردد».

دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینای همدان در اعتراض به تهدید دانشجویان معترض به اخراج از دانشگاه و خوابگاه، و بازداشت دانشجویان تحصن کردند.

در دانشگاه بین‌المللی قزوین دانشجویان رو دروی مقام‌های دانشگاه و بسیج دانشجویی شعار دادند: حسین حسین شعارتون، جنایت افتخارتون.

در دانشکده فنی و حرفه‌ای سنندج هم دانشجویان معترض در محوطه دانشگاه تجمع کردند. نیروهای امنیتی و بسیجی‌ها مانع خروج دانشجویان معترض شدند. در ویدئوهایی که شوراهای صنفی دانشگاه‌ها از دانشکده فنی و حرفه‌ای سنندج منتشر کرد، انبوهی از دود در درون ساختمان دانشگاه نمایان است.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

منابع نزدیک به فعالان دانشجویی گفته‌اند که نیروی سرکوب به سمت دانشجویان معترض گاز اشک‌آور و گلوله جنگی شلیک کرده است.

در دانشکده فنی و حرفه‌ای یزدان‌پناه سنندج نیز اتفاقی مشابه روی داد. نیروهای سرکوبگر دانشجویان معترض را محاصره کردند.

در دانشگاه مازندران هم دانشجویان در محوطه دانشگاه تجمع کردند. در یک ویدئو از تجمع دانشجویان این دانشگاه حضور نیروهای حراست در مقابل دانشجویان دیده می‌شود.

در دانشگاه زند شیراز نیز تجمع اعتراضی شکل گرفت.

دانشجویان دانشکده فنی و حرفه‌ای پسرانه منتظری مشهد هم برای نخستین بار از زمان تاسیس این دانشکده تجمع کردند. آنها شعار دادند: با خون ما نوشتین، مهسا رو ما نکشتیم.

در دانشگاه اراک نیز یک روز پس از خاکسپاری مهرشاد شهیدی‌نژاد که به دست ماموران حکومتی به قتل رسید، دانشجویان در دانشگاه آزاد تجمع کردند و شعار دادند: «مهرشاد ما رو بردن، جنازه‌شو آوردن».

دانشجویان موسیقی دانشگاه سپهر اصفهان نیز به نشانه اعتراض در ساختمان دانشگاه تجمع کردند و سازهایشان را به صدا درآوردند. شوراهای صنفی دانشگاه‌ها گزارش کرده است در ادامه سایر دانشجویان به معترضین پیوستند.

دانشگاه آزاد شمال تهران هم شاهد اعتراض دانشجویانی بود که شعار دادند: «توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه» و «از زاهدان تا تهران، جانم فدای ایران». در یک ویدئو از اعتراض دانشجویان این دانشگاه که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، یک مامور لباس شخصی با کلت به دانشجویان شلیک می‌کند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

دانشگاه کردستان هم به مقاومت در برابر سرکوب ادامه داد. دانشجویان این دانشگاه نیز برای از بین بردن تفکیک جنسیتی سالن‌های غذاخوری از سد ماموران حراست و لباس شخصی‌ها گذشتند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در دانشگاه فردوسی مشهد نیز دانشجویان در محوطه دانشگاه تجمع کردند و شعار دادند: «حراست بسیجی پیوندتان مبارک». تصاویری از اعتراض دانشجویان دانشگاه «امام رضا» مشهد نیز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که دانشجویان شعار می‌دهند: «هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم».

دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا تهران هم به اعتراض خود ادامه دادند. این دانشجویان شعار دادند: «آبان ماه تابان، نظام رو به پایان».

در دانشگاه تربیت مدرس، استادان خطاب شعارهای دانشجویانی که فریاد زدند «دانشگاه غرق خون، استادامون خفه‌خون»، بودند.

اعتراض در حداقل چهار مدرسه

آموزش و پرورش در صدد است مدارس را برای کنترل اعتراضات دانش‌آموزان تعطیل کند. هشتم آبان چند ساعت پس از اظهارنظر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر بررسی تعطیلی مدارس به بهانه آنفلوآنزا، در پیرانشهر، سقز و سنندج دانش‌آموزان در مدرسه یا خیابان علیه حکومت شعار دادند.

در پیرانشهر دانش‌آموزان در خیابان تظاهرات کردند و شعار دادند: ژن، ژیان، ئازادی. سرنشینان خودروهای عبوری با به صدا درآوردن ممتد بوق، از دانش‌آموزان حمایت کردند.

در سقز نیز یک گروه از دانش‌آموزان یک خیابان را برای چند دقیقه مسدود کردند.

دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه علوم سنندج هم در حیاط مدرسه شعار دادند: «ژن، ژیان، ئازادی». یک ویدئو نیز از دانش‌آموزان دبیرستان نمکی سنندج منتشر شد که آن‌ها در حال سنگربندی در محوطه مدرسه هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • mashang

    مثلث شوم شاه، شیخ و شیعه، از مشروطه تا عصرحاضر درعمل نشان داد این مثلث نحس بزرگترین مانع ترقی،آزادی و رفاه ایرانیان ست و بس... دروغ چرا از گرگ وجدانا ترسی ندارم ولی با دیدن گوسفند گلاب به روتون شلوارم رو خیس میکنم امان از زبان نفهمی!!! شاملواین جامعه شناس انساندوست حق داشت: ما ایرانیان حافظه تاریخی مان فلج شده، مافیای شاه، شیخ، شیعه را درهم بکوبید اگر آزادیخوهید

  • mashang

    رکس، اوین، شاه چراغ هر سه خوراک ضحاک