ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نگاهی به ناآرامی‌های اخیر در ترکیه

پس از چند روز ناآرامی در ترکیه که صدها زخمی و نزدیک به هزار نفر بازداشتی در پی داشته است و علی‌رغم دعوت به آرامش از سوی رجب طیب اردوغان، معترضان همچنان در استانبول و چند شهر دیگر برای محکوم کردن حکومت گرد آمدند.

پس از چند روز خشونت و ناآرامی در ترکیه که صدها زخمی و نزدیک به هزار نفر بازداشتی در پی داشته است و علی‌رغم دعوت به آرامش از سوی رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه؛ معترضان همچنان در استانبول و آنکارا و چند شهر دیگر برای محکوم کردن حکومت گرد آمدند.

تخریب پارک "گزی" محرک اصلی و اولیه تجمع مخالفان دولت بوده است. دولت ترکیه تصمیم دارد که این پارک را تخریب و به جای آن یک مجتمع تجاری تاسیس کند. معترضان می‎گویند که احداث مجتمع تجاری در این منطقه، بخشی از آثار تاریخی شهر استانبول را از دیدرس عموم پنهان خواهد کرد. آن‎ها همچنین نسبت به تخریب محیط زیست و فضای شهری معترضند و از دولت می‎خواهند که این پروژه را متوقف کند.

با نگاهی به ده سال گذشته حکومت حزب اسلامگرایی "عدالت و توسعه"  اعتراضات چند ماه گذشته، متوجه می شویم که همان طور که اردوغان در مصاحبه اش اشاره کرده، اعتراضات ایدئولوژیک هستند.

در همین رابطه سارا روشن گفت‌وگویی داشته با فرشاد محمدی، همکار زمانه در ترکیه.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.