ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دفاع خامنه‌ای از عملکرد نیروهای امنیتی‌اش و سرکوب اعتراضات: به حسابتان می‌رسیم

علی خامنه‌ای می‌گوید بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه، حاوی «نکات و کشفیات مهمی» بود و او و نظامش هم قرار است به خاطر کشتن قاسم سلیمانی از آمریکا انتقام بگیرند و هم از کسانی که در ۴۸ روز گذشته در اعتراضات سراسری علیه جمهوری اسلامی نقش‌آفرین بوده‌اند.

رهبر جمهوری اسلامی در سخنانی در جمع گروهی از نوجوانان در حسینیه‌اش در تهران گفت که او اعتراضات اخیر را ناشی از همدستی آمریکا و اسرائیل و رسانه‌ها می‌داند و همه دست به دست هم داده‌اند تا در یک «جنگ ترکیبی» نظام او را سرنگون کنند. خامنه‌ای در سخنرانی قبلی‌اش در جمع اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، دلیل اعتراضات سراسری را ناراحتی دشمنان از سرود «سلام فرمانده» خوانده بود.

خامنه‌ای در چهل و هشتمین روز از طولانی‌ترین و بی‌سابقه‌ترین اعتراضات سراسری پس از انقلاب سال ۵۷ گفت که آمریکا ذهن جوانان و نوجوانان ایران را هدف گرفته است. در این اعتراضات سراسری، مدارس و دانشگاه‌ها به یکی از کانون‌های مخالفت با علی خامنه‌ای و سردادن شعارهایی علیه او و نظامش بدل شده است.

خامنه‌ای در این سخنرانی هم در مورد حجاب، گشت ارشاد و نقض سیستماتیک حقوق زنان ایرانی سخن نگفت و تنها به شکل تلویحی این خواسته‌ها را «مسائل بیهوده و شهوترانی» خواند:

«نوجوان و جوان امروز بر خلاف نوجوان و جوان قدیم یک عنصر بالغ و عاقل و خردمند و صاحب فکر و تحلیل است و این به برکت انقلاب اسلامی به‌وجود آمده است زیرا قبل از انقلاب جوانان آنقدر سرگرم مسائل بیهوده و شهوت‌رانی بودند که امکان توجه به مسائل اصلی کشور وجود نداشت...این حقیقت یعنی ذهن فعال نوجوان و جوان امروزی و صاحب تحلیل و فکر بودنِ او را دشمن هم متوجه است و برای مقابله با آن از طریق تولید و تکرار حجم عظیم محتوای دروغ در شبکه‌های مجازی اقدام می‌کند.»

خامنه‌ای برای معترضانی که با نیروهای سرکوبگرش مقابله به مثل می‌کنند هم خط و نشان کشید و گفت که به حساب آن‌ها خواهد رسید. بهانه او برای بیان این بخش از سخنانش، کشته شدن یکی از نیروهای سرکوب اعتراضات بود که رسانه‌های حکومتی مدعی‌اند در شهرک اکباتان «شکنجه» شده و بعد در بیمارستان جان باخته است:

«آن طلبه‌ شهید جوان در تهران ــ آرمان عزیز! ــ او چه گناهی کرده بود؟ طلبه‌ِ جوان، دانشجو بوده آمده طلبه شده، متدین، مؤمن، متعبد، حزب‌اللهی. زیر شکنجه او را بکشند، جسدش را بیندازند در خیابان، این‌ها کارهای کوچکی است؟ این‌ها که‌اند؟ این [را] باید فکر کرد؟ این‌ها که‌اند؟ این بچه‌های ما که نیستند، این جوانهای ما که نیستند اینها،این‌ها که‌اند؟ از کجا دستور می‌گیرند؟... این‌ها را بشناسیم، این‌ها را بشناسید. البته ما یقه‌ اینها را رها نخواهیم کرد، نظام جمهوری اسلامی به حساب این جنایتکارها خواهد رسید حتماً.»

کشفیات مهمی صورت گرفت

خامنه‌ای در بخش دیگری از صحبت‌هایش از بیانیه ۸ هزار کلمه‌ای وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تمجید کرد و آن را حاوی کشفیات مهم خواند:

« اطلاعیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه درباره اغتشاش‌ها حاوی اطلاعات و کشفیات مهمی بود و نشان می‌دهد دشمن برای تهران و شهرهای بزرگ و کوچک برنامه‌ریزی کرده بود و طراحی داشت.»

اشاره رهبر جمهوری اسلامی به بیانیه روز ۶ آبان این دو نهاد امنیتی است. در آن بیانیه از یک «جنگ ترکیبی» همه جانبه به رهبری آمریکا و مشارکت دیگر کشورهای همسو با آمریکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی سخن گفته شده بود.

براساس سناریویی که در این بیانیه منعکس شد همه اعتراضات اخیر را آمریکا طراحی و اجرا کرده است. حتی کار معمول دو روزنامه‌نگار یعنی نیلوفر حامدی و الهه محمدی برای خبررسانی درباره مرگ مهسا امینی و گزارش نوشتن درباره خانواده و زادگاه مهسا به نقشه پیچیده آمریکا نسبت داده شد و این دو روزنامه‌نگار را به آموزش‌ دیدن در «دوره‌های آموزش جنگ‌های ترکیبی و براندازی نرم» متهم شدند.

در دسته‌بندی ۸ هزار کلمه‌ای این دو دستگاه امنیتی همه نهادهای مدنی و حقوق بشری، رسانه‌های خارج کشور، حتی روزنامه‌نگاران داخل کشور که در رسانه‌های وابسته به نهادهای نظامی و امنیتی مشغول به کار نیستند، رهبران صنفی در همه صنوف، رهبران سندیکاهای کارگری، کسانی که در حوزه رمزارز فعالند، دانشگاه‌های خارج کشور، فعالان حقوق دگرباشان، ایرانیان خارج کشور، کسانی که به دنبال اصلاح قوانین در جمهوری اسلامی‌اند، کسانی که مخالف سرکوب زنان هستند، کسانی که زندانی‌های امنیتی را وکالت می‌کنند، کسانی که از گرانی‌ها ناراحتند، کسانی که در خیابان اعتراض کرده‌اند، سلبریتی‌ها، اندیشکده‌های خارجی و هر آن کسی که در خط حمایت از جمهوری اسلامی نیست، از خیل سربازان «مافیای آمریکا» در «جنگ ترکیبی» با علی خامنه‌ای و نظامش توصیف شده بود.

در هیچ بخشی از این بیانیه حتی اشاره‌ای کوچک به اشتباه احتمالی در جمهوری اسلامی یا خطایی که می‌تواند مسبب نارضایتی عمومی باشد، نشده بود.

حال علی خامنه‌ای به گرمی از این بیانیه استقبال کرده است و از مدیران عالی نظامش خواسته تا این «کشفیات» را مبنای تصمیمات آتی‌شان قرار دهند.

انتقام قاسم سلیمانی را می‌گیریم

خامنه‌ای در سخنانش بارها از آمریکا به عنوان دشمن بزرگ نام برد. دلیل آن هم بهانه برگزاری این دیدار (سالروز اشغال سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸) و هم در پیوند با اعتراضات سراسری در ایران بود. رهبر جمهوری اسلامی به قاعده همیشگی‌اش این اعتراضات را نه ناشی از عملکرد نظامش که نتیجه برنامه‌ریزی دشمنان خارجی و بازیگری «فریب‌خوردگان» می‌داند.  

رهبر جمهوری اسلامی به قاعده اغلب سخنرانی‌هایش پس از کشته شدن قاسم سلیمانی در روز ۱۳ دی ۱۳۹۸، باز هم از او نام برد . گفت که انتقام او را به وقتش خواهند گرفت:

«دیروز مجدداً آمریکایی‌ها گفتند که بله ما دلسوز ملت ایرانیم. دروغ محض با وقاحت تمام. البته اینها خیلی دشمنی کردند، اما به کوری چشم آنها ملت ایران بسیاری از این دشمنی‌ها را خنثی کرد. بعضی از این حوادث هم هنوز بین ما باقی است، فراموش نکردیم. ما هرگز شهادت شهید سلیمانی را فراموش نخواهیم کرد. این را بدانند. حرفی زده‌ایم در این مورد، پای آن حرف ایستاده‌ایم. در وقت خودش، سر جای خودش ان‌شاءالله انجام خواهد گرفت.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.