ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بسیج نیرو برای تظاهرات دولتی، با تهدید و ارعاب دانش‌آموزان

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان: برای اکثریت دانش آموزان ما و ملت فهیم ایران مبرهن و آشکار است که حاکمان فریبکار و قدرت طلب و اختلاسگران اموال مردم، می‌خواهند با این نمایش مضحک ۱۳ آبان، با وجود فقر عمومی، بی عدالتی، تجاوز به حریم مدرسه، کشتار دانش آموزان و سرکوب اعتراضات به حق مردم، پرده‌ای بر اعمال ننگین خود بپوشانند.

از تبلیغات رسانه‌های دولتی و امنیتی چنین به نظر می‌رسد حکومت قصد دارد با راه اندازی راهپیمایی دولتی در ۱۳ آبان، معترضان را که نزدیک دو ماه است خیابان‌ها را اشغال کرده‌اند، به عقب براند و به نیروهای هوادار حکومت و سرکوبگران روحیه بدهد. دانش‌آموزان از سوی مدیران و حراست مدارس برای شرکت در تظاهرات دولتی تحت فشار گذاشته شده و تهدید شده‌اند در صورت عدم شرکت در راهپیمایی دولتی از مدرسه اخراج خواهند شد. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران گستره راهپیمایی ۱۳ آبان در سطح استان تهران را حدود ۴۰ شهر و بخش عنوان کرد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان نوشته است اربابان قدرت و عاملان سرکوب و کشتار که از آغاز اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ ده‌ها کودک را به قتل رسانده، تعداد بیشتری را ربوده و «در بازداشتگاه‌های مخوف مورد انواع آزار قرار داده‌اند» قصد دارند با استفاده از مناسبت روز دانش‌آموز، «بر شقاوت و تجاوزهای گسترده به ساحت مدرسه سرپوش گذارد و پرده‌ای بر اعمال ننگین خود بکشد».

تشکل صنفی مستقل معلمان که در هفته‌های اخیر گزارش‌های متعددی از همکاری مدیران مدارس با حراست و نیروهای اطلاعاتی علیه دانش‌آموزان منتشر کرده، در باره جاسوسی از دانش‌آموزان نوشته است:

«در دبستان غیرانفاع دخترانه… در قاسم‌آباد مشهد برای بچه‌ها به مناسبت روز دانش‌آموز به‌ظاهر جشن برپا می‌کنند و بچه‌ها را همه داخل حیاط می‌کنند و بعد کیف بچه‌ها را می‌گردند ببینند چه کسی عکس صفحه‌ی اول کتاب را کنده است. اسمش را یادداشت می‌کنند و اگر کلید همراه ‌داشته کلید خانه او را هم برمی‌داشتند. مدیر مدرسه هم خانم… است که همیشه از افراد مذهبی برای سخنرانی به مدرسه می‌آورد.»

رصد بلوچستان، خبر داده است که مدیران مدارس بخش آشار مه‌گس در استان سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه ۱۲ آبان، دانش‌آموزان مدارس این منطقه را تهدید کرده‌اند در صورت عدم شرکت در راهپیمایی حکومتی ۱۳ آبان از مدرسه اخراج خواهند شد.

یکی از معلمان نوشته است مقامات آموزش و پرورش سقز در هراس از این که دانش‌آموزان در مراسم شرکت کنند و شعارهای ضدحکومتی سر دهند، قصد دارند مراسم را در سالن سرپوشیده برگزار کنند.

تشکل صنفی معلمان استان البرز در یادداشتی خطاب به مدیران مدارس، مسئولان نواحی چهارگانه کرج، فردیس، حراستی‌ها و مدیر کل استان البرز خواسته است دست از «نمایش‌های پوچ و توخالی» بردارند و به جای اعمال فشار به دانش‌آموزان برای شرکت در مراسم دولتی، به حصارک، کمال‌شهر فردیس و بهشت سکینه سری بزنند و سیل دانش‌آموزان معترض را مشاهده کنند.

دانش‌آموزان با اعتصاب و تجمع و سردادن شعار علیه حکومت، پاره کردن عکس خمینی و خامنه‌ای از کتاب‌های درسی در مدارس، برداشتن روسری و راهپیمایی خیابانی نقش قابل توجهی در اعتراضات سراسری «زن، زندگی، آزادی» داشته‌اند. پاسخ نیروهای سرکوب استفاده از خشونت حداکثری، شلیک، ربودن و به بند کشیدن دانش‌آموزان بوده است.

یکی از کانال‌های اطلاع رسانی معلمان در تلگرام به نام «مدرسه‌ رهایی» اسامی و مشخصات کودکان و نوجوانان به قتل رسیده را منتشر کرده است.

مدرسه رهایی نوشته است بنا بر اطلاعات موثقی که به دست آورده، از ابتدای اعتراضات سراسری که پس از قتل دولتی ژینا (مهسا) امینی آغاز شده، تا ۱۰ آبان ۴۸ دانش‌آموز، کودک و نوجوان زیر ۱۸ سال به دست نیروهای سرکوب کشته شده‌اند.

بنابر این گزارش، «از این اسامی ۳ نفر از مهاجران افغانستانی هستند که در ایران به قتل رسیده‌اند. دو نفر از کشته شده‌های بلوچ فاقد شناسنامه بوده و همچنین یک کودک، یعنی وانیار رحمانی، طفل دو روزه‌ای که در حمله موشکی سپاه به اردوگاه احزاب کردستانی در اقلیم کردستان کشته شد، خارج از مرزهای ایران به قتل رسیده است.»

نکته قابل توجه در این گزارش، نسبت بالای کودکان کرد و بلوچ به مجموع کودکان قربانی است. بر اساس این آمار، بیشترین تعداد کشته شده‌ها از کودکان و نوجوانان بلوچ و کرد هستند: ۱۸ بلوچ و ۱۲ کرد (۳۰ نفر از مجموع ۴۸ نفر، یعنی ۶۲ و نیم درصد کل کودکان به قتل رسیده).

روز گذشته ۱۱ آبان هم یک نوجوان ۱۸ ساله به نام مؤمن زند کریمی ۱۸ ساله توسط نیروهای سرکوبگر به رگبار بسته و کشته شد. او دانش‌آموز بود و برای امرار معاش کار می‌کرد. بنا بر گزارشات، مؤمن زند کریمی از سر کار بازگشته بود و حین پارک خودرو در محل اقامتش به رگبار بسته شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان در ار تباط با مراسم دولتی که قرار است ۱۳ آبان برگزار شود، نوشته است:

«برای اکثریت دانش‌آموزان ما و ملت فهیم ایران مبرهن و آشکار است که حاکمان فریبکار و قدرت‌طلب و اختلاسگران اموال مردم، می‌خواهند با این نمایش مضحک ۱۳ آبان، با وجود فقر عمومی، بی‌عدالتی، تجاوز به حریم مدرسه، کشتار دانش‌آموزان و سرکوب اعتراضات به‌حق مردم، پرده‌ای بر اعمال ننگین خود بپوشانند، حال آن‌که این شرمساری در کشتن کودکان بی‌گناه لکه‌ی ننگینی است که با هیچ آبی پاک نخواهد شد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.