ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

گزارش رخدادها − مأموران سرکوب پیکر نسرین قادری را شبانه در مریوان به خاک سپردند

پیکر نسرین قادری شبانه به مریوان منتقل و پیش از برآمدن آفتاب به خاک سپرده شد. بازار مریوان صبح ۱۵ آبان در اعتراض به قتل حکومتی نسرین قادری اعتصاب کرد. تظاهرات شبانگاهی پراکنده در چند شهر ادامه داشت.

پس از یک شبانه‌روز پر رویداد در ۱۳ آبان که شهر و روستاهای متعددی شاهد حضور معترضان در خیابان و اعتراضات شبانگاهی بودند، شامگاه شنبه ۱۴ آبان تنها در چند شهر استان کردستان، از جمله سنندج، مریوان و سقز معترضان به خیابان آمدند. در برخی شهرها رنگ پاشی نمادهای حکومتی یا نصب شعار در بزرگراه ها همچمنان از سوی معترضان پی گرفته می‌شود. در شهرکرد هم گروهی از معترضان در خیابان شعار دادند.

عصر شنبه مریوان چشم انتظار رسیدن پیکر نسرین قادری، دانشجوی مریوانی که در تهران به ضرب باتون ماموران سرکوب به قتل رسید، بود. نسرین قادری بنا بر گزارش منابع کُردی در جریان اعتراض های روز ۱۳ آبان به دست ماموران حکومتی به قتل رسید.

پیکر او شبانه از تهران به مریوان انتقال داده شد. کولبر نیوز شامگاه ۱۴ آبان گزارش کرد: مقام های امنیتی و امام جمعه مریوان به خانه خانواده قادری رفتند. مقام های امنیتی در مریوان در یک فضای امنیتی مانع از حضور مردم در خاکسپاری نسرین قادری شدند و صبح روز ۱۵ آبان پیکر او را تنها با حضور شمار اندکی از اعضای خانواده به خاک سپردند.

شامگاه ۱۴ آبان در کانی دیار، شهرک هجرت و موسک مریوان معترضان در خیابان آتش بر افروختند.

یک ویدئو از رزم شبانه در شهرک مهاجرت منتشر شد که در آن صدای تیراندازی همزمان با صدای معترضانی که شعار می‌دهند مرگ بر خامنه ای و مرگ بر دیکتاتور به گوش می‌رسد.

در کانی دینار هم وضعیت مشابهی تجربه شد. در تنها ویدئویی که از این محله منتشر شد صدای ممتد تیراندازی به گوش می‌رسد. در این ویدئو شعله های آتش نیز دیده می‌شود.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در محله موسک که از مناطق حاشیه نشین در مریوان به شمار می‌رود نیز معترضان به مانند شب‌های قبل با آتش زدن لاستیک و چوب خیابان را مسدود کردند. بازار مریوان صبح ۱۵ آبان در اعتراض به قتل حکومتی نسرین قادری اعتصاب کرد.

در سنندج نیروهای سرکوب خشونت را تشدید کرده‌اند. معترضان را با گلوله های جنگی هدف قرار می‌دهند و در محلات شمار نیروهای سرکوب با لباس فرم و بدون لباس بیشتر شده است. کابران شبکه‌های اجتماعی ساکن این شهر در روزهای گذشته از افزایش شمار مجروحان و شدت خشونت ماموران پلیس و لباس شخصی که به منازل مسکونی و وسایل نقلیه شخصی هجوم می‌بردند، خبر داده بودند. شامگاه ۱۴ آبان یک ویدئو از محله حسن آباد سنندج در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن شعله های آتش نمایان است و صدای نامفهوم معترضان به گوش می‌رسد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از منابع خود گزارش کرد: امشب ۱۴ آبان در تعدادی از محلات همچون ۲۵، تقتقان و جورئاوا تجمع اعتراضی در حال برگزاری ست. صدای تیراندازی ممتد شنیده می‌شود.

یک ویدئو از تجمع اعتراضی و راه بندان در منطقه کریم آباد سقز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در این ویدئو که صدای راوی پشت دوربین می‌گوید امروز چهاردهم سقز شعله های آتش دیده و بوق خودروها شنیده می‌شود.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

دیگر شهرها

تهران شب آرامی داشت. معترضان که روز و شب ۱۳ آبان در چند محله تهران به خیابان آمده بودند در شامگاه ۱۴ آبان به شیوه ای دیگر به اعتراضات خود ادامه دادند. در خیابان ستارخان بر روی یکی از تابلوهای تبلیغاتی شعار مرگ بر جمهوری اسلامی و بر خامنه ای نوشته شد. در بزرگراه همت پارچه ای که بر آن نام نیکا شاکرمی، کودکی که به دست ماموران حکومتی به قتل رسید، از پل عابر پیاده آویخته شد. در بزرگراه مدرس هم شعار زن، زندگی، آزادی نوشته شده بر یک پل عابر پیاده نصب شد.

در مرکز استان چهارمحال و بختیاری گروهی از معترضان به خیابان آمدند. سه ویدئو از این کنش اعتراضی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در یکی از ویدئوها معترضان با شعار «همشهری با‌غیرت حمایت، حمایت» دیگران را به همراهی فرا می‌خوانند. در دو ویدئو دیگر شعار «زن، زندگی، آزادی» و همچنین «مرد میهن آبادی» که تکرار آن با انتقاد فعالان برابری جنسیتی و بسیاری از کنشگران روبرو شده است، به گوش می‌رسد. مقام های رسمی جمهوری اسلامی در روزهای گذشته «مرد میهن آبادی» را شعار حکومت نیز دانسته اند و بر چند تابلو بزرگ در تهران و دیگر شهرها این جمله را نوشته‌اند.

در بندر لنگه واقع در استان هرمزگان هم گروهی از معترضان به خیابان آمدند. در یک ویدئو کوتاه از این شهر آتش برافروخته شده در وسط خیابان و گروهی از شهروندان که در نزدیکی آن ایستاده‌اند، دیده می‌شود.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در اهواز نیز مجسمه قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس از سوی معترضان به آتش کشیده شد. آتش زدن یا تخریب کردن نمادهای حکومتی در ایران مشابه کنش اعتراضی است که در همبستگی با سیاه پوستان پس از قتل جرج فلوید صورت گرفت. در آن دوره معترضان در جای جای دنیا نمادهای استعمارگرانه را تخریب کردند.

در ایران نیز از آغاز خیزش زن، زندگی، آزادی ده‌ها مجسمه و نماد حکومتی، از جمله تصاویر و مجسمه علی خامنه‌ای، روح الله خمینی، قاسم سلیمانی و همینطور نمادهای بسیج، پیشمرگان مسلمان در کردستان و فرماندهان کشته شده سپاه به آتش کشیده با تخریب شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.