ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرهاد میثمی به دلیل یک ماه اعتصاب غذا در معرض خطر جانی قرار دارد

فرهاد میثمی، زندانی سیاسی از یک ماه پیش کُنشی سه بخشی، شامل اعتصاب غذا را در اعتراض به حجاب اجباری و کشتار معترضان آغاز کرده بود که در نتیحه آن به شدت وزن از دست داده و شرایط او نگران‌کننده گزارش شده است.

فرهاد میثمی، پزشک، فعال مدنی و زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر، از تاریخ ۱۰ مهرماه مصادف با «روز جهانی خشونت پرهیزی»، طی نامه‌ای اعلام کرد در اعتراض به حجاب اجباری، سرکوب و کشتن معترضان در جریان اعتراض‌های سراسری اخیر که بعد از قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی شکل گرفت، کُنشی اعتراضی در سه‌ بخش آغاز کرده است.

بنا به اطلاعات رسیده به زمانه، در نتیجه‌ این کُنش که از حدود یک ماه پیش آغاز شده و شامل اعتصاب غذا می‌شود، وزن فرهاد میثمی (که ۱۸۳ سانتی‌متر قد دارد) اکنون به ۵۶ کیلو کاهش یافته و نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامتی این فعال مدنی افزایش پیدا کرده است.

کنش سه بخشی فرهاد میثمی شامل:

یک) اجتناب از صرفِ غذای جامد؛ و فقط مصرفِ مایعات غیرِ مُغَذّی - به‌استثنای صرفِ (هر ۴۸ ساعت یک‌بار) یک لیوان دوغ و روزانه دو حبّه قند.
دو) راه‌پیمایی‌های اعتراضی هر روزه در زندان.
سه) تولید متن در قالبِ ترجمه‌ یا تألیفاتی مرتبط با موضوع مبارزه خشونت‌پرهیز.

فرهاد میثمی به تازگی کتاب "مبانی مبارزه خشونت پرهیز" را ترجمه و منتشر کرد. با کلیک بر روی عنوان، می‌توانید این کتاب را در فرمت PDF در یافت کنید.

این زندانی سیاسی و مخالف حجاب اجباری، بعد از آغاز این کنش در زندان مورد آزار و تهدید جانی قرار گرفت. مسئولان جمهوری اسلامی کارت تلفن او را برای قطع تماس او با بیرون مسدود کرده‌اند.

فرهاد میثمی در نامه‌ای که در تاریخ ۱۰ مهر از زندان اوین نوشت، برآمد اعتراضات را پاسخ مردم به تعرض به حقوق‌شان دانست:

«تداومِ این شکنجه‌ی ملّی گسترده، غیر‌قابل تصوّر است. غارتگرانِ هر‌روزه و هر‌لحظه‌ی دست‌رنج و سفره‌ی مردمان تصوّر کرده‌اند که با کشاندنِ جامعه‌ی مدنی به فقر و فاقه، چنان ضعیفش می‌کنند که دیگر نایِ ایستادگی و حق‌خواهی نداشته باشد. آنان البته از این غافل‌اند که ما شاید از "اسب" افتاده باشیم، اما از "اصل" که نیفتاده‌ایم! چنین تعرّضِ نظام‌مندی به جسم و روان و کرامت و جانِ مردمان دیگر قابل تحمّل نیست. این بگیر و ببندهای بحران‌زا را خاتمه دهید. تداوم امثال همین رویکردهای نابخردانه است که موجب می‌شود از دست رفتن غم‌بار یک جان تبدیل به بحرانی شود که طی آن کمر به کشتار ده‌ها تن دیگر ببندید. در برابر تک‌تک این جانهای سوخته مسئولید، همان‌طور که در برابر کشتارهای پیش از آن مسئولید. آزارها را متوقف کنید. کشتارها را متوقف کنید.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.