ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هواپیماهای ناشناس پایگاه سپاه قدس را در مرز سوریه و عراق هدف قرار دادند

رسانه‌های عرب زبان گزارش دادند که ۲۵ شبه نظامی مورد حمایت ایران کشته و ۱۰ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش رسانه‌های عرب زبان، هواپیماهای ناشناس سه‌شنبه شب ۸ نوامبر/ ۱۷ آبان پایگاه‌های متعلق به شبه‌نظامیان وابسته به سپاه قدس جمهوری اسلامی را در امتداد مرز عراق و سوریه هدف قرار دادند.

این حملات ابتدا توسط شبکه خبری صابرین عراق که وابسته به شبه نظامیان مورد حمایت ایران است، گزارش شد. این کانال خبری که اخبار مربوط به سپاه قدس رو به صورت ویژه پوشش می‌دهد، آمریکا را به دلیل انجام حملات در نزدیکی گذرگاه مرزی القائم مقصر دانست و مدعی شد که ۲۵ نفر کشته شدند.

حملات به گذرگاه مرزی القائم و بخش سوری آن البوکمال در سال‌های گذشته یا با هواپیماهای آمریکایی انجام شده و یا با جنگنده‌های رادار گریز اسرائیل.

صابرین و سایت‌های خبری دیگر گزارش دادند که تانکرهای سوخت حامل بنزین ایرانی برای لبنان مورد اصابت قرار گرفته‌اند.

دو مقام شبه نظامی به آسوشیتدپرس گفتند که این حمله به کاروانی متشکل از ۱۵ کامیون که از عراق به سوریه در نزدیکی القائم رفته بودند، انجام شد.

پایگاه خبری صدای الشرقیه نیز از کشته شدن ۲۵ شبه نظامی تحت حمایت سپاه قدس و زخمی شدن ۱۰ تن دیگر خبر داد.

پایگاه خبری محلی دیرالزور ۲۴ گزارش داد که هواپیماهای ناشناس یک پایگاه متعلق به شبه نظامیان ایرانی را در نزدیکی البوکمال در منطقه دیرالزور در شرق سوریه هدف قرار دادند.

برخی رسانه‌ها اینگونه تحلیل کرده‌اند که حملات شامگاه سه‌شنبه می‌تواند پاسخ آمریکا به قتل یک شهروندش در بغداد باشد. این حمله هوایی یک روز پس از آن صورت گرفت که یک شهروند آمریکایی به نام استفان ادوارد ترول ۴۵ ساله در مرکز بغداد به ضرب گلوله کشته شد.

با این حال، آمریکایی‌ها دست داشتن در این حمله هوایی را رد کرده‌اند. نفیسه کهنورد، خبرنگار بی بی سی گزارش داد که یک مقام ارشد آمریکایی تأیید کرده است که حملات هوایی توسط یک طرف ناشناس در منطقه انجام شده است و نه توسط ایالات متحده.

ترول در نزدیکی محل سکونتش در مرکز بغداد توسط مهاجمان ناشناس در ماشینش کشته شد. در سال‌های اخیر و با بهبود وضعیت امنیتی، ترور شهروندان خارجی در عراق به شدت کاهش یافته بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت قتل ترول را بر عهده نگرفته است. محمد شیعه السودانی، نخست وزیر عراق که کمتر از دو هفته است به این سمت رسیده، دستور آغاز تحقیقات را صادر کرده است. سودانی در یک کنفرانس خبری در روز سه شنبه گفت که این حمله ممکن است توسط رقبا انجام شده باشد که قصد تضعیف مقام نخست وزیری او را دارند و افزود: «کسانی که می خواهند دولت ما را به لحاظ امنیتی به چالش بکشند، شکست خواهند خورد».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.