ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارتون روز: روزنامه‌نگار در زندان

نسرین شیخی در این کارتون که در سایت «کارتون موومنت» منتشر شده است، به افزایش فشار بر اهالی رسانه و روزنامه‌نگاران اشاره می‌کند.

با آغاز خیزش سراسری مردم ایران علیه حکومت که با قتل ژینا (مهسا) امینی در بازداشتگاه پلیس امنیت اخلاقی تهران آغاز شد، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران با محدودیت‌های بیشتری مواجه شدند و دستگیری‌ اهالی رسانه افزایش یافت. برطبق گزارش فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران در فاصله یک ماه دست‌کم ۲۵ خبرنگار در ایران بازداشت شدند. روزنامه‌نگاران دیگر نیز دائما تهدید و ارعاب می‌شوند که درباره دوستان زندانی خود چیزی نگویند و حتی در حساب‌های کاربری شخصی‌شان درباره اعتراض‌ها اظهارنظر نکنند.

سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید در جریان اعتراض‌های اخیر، نیروهای امنیتی حکومت دست‌کم به خانه ۱۳ روزنامه‌نگار یورش بردند و وسایل شخصی آنان را ضبط و خودشان را دستگیر کردند. این گزارش می‌افزاید که تعداد کنونی روزنامه‌نگاران زندانی در ایران در دو دهه گذشته، هیچ‌وقت بیشتر از این نبوده است.

روزنامه‌نگاری روی صندلی در حبس و با دست و چشمان بسته نشسته و فکر او به شکل یک اسلحه به سمت نیروهای امنیتی نشانه رفته-هم‌زمان نیروهای امنیتی از ترس بر زمین افتادند.
روزنامه‌نگار در زندان ــ کارتونیست: نسرین شیخی؛ وبسایت «کارتون موومنت»

نیلوفر حامدی، خبرنگار روزنامه شرق که گزارش کشته شدن مهسا امینی را در بیمارستان کسری مخابره کرد و الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن که گزارش خاکسپاری مهسا امینی در سقز را نوشت، اکنون پس از تحمل‌ هفته‌ها زندان و سلول انفرادی، با پرونده‌سازی‌های سنگین امنیتی مواجه‌ شده اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.