ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"نیروگاه بوشهر در زلزله آسیب دیده است"

آسوشيتدپرس به‌نقل از دو منبع

آسوشيتدپرس به‌نقل از دو منبع ديپلماتيک از کشورهای عضو آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، نوشته است که پس از زلزله‌های اخير در استان بوشهر، نيروگاه هسته‌ای بوشهر نيز آسيب ديده است.

به‌گفته اين دو منبع چند کشور که برنامه هسته‌ای ايران را دنبال می‌کنند اين اطلاعات را به‌دست آورده‌اند.

اين دو منبع گفته‌اند در جريان زلزله‌های اخير در استان بوشهر در يک بخش بتونی نيروگاه بوشهر ترک‌های به طول چند متر ايجاد شده است اما اين ترک‌ها نزديم هسته مرکزی راکتور که سوخت راديواکتيو در آن است نبوده‌اند.

يکی از اين منابع اطلاعات در اين‌باره را محدود دانسته و گفته است احتمال اين‌که بخش‌های ديگر نيروگاه بوشهر آسيب ديده باشند وجود دارد.

در روز ۲۰ فروردين‌ماه سال جاری زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ريشتر استان بوشهر را لرزاند. در پی آن چندين زلزله ديگر در جنوب ايران رخ داده است.

در پی اين زلزله‌ها شورای همکاری خليج‌ فارس ضمن ابراز نگرانی از وضعيت نيروگاه اتمی بوشهر، از آژانس بين‌المللی انرژی اتمی خواست تا هيئتی را برای بزرسی از اين نيروگاه اعزام کند.

مقام‌های ايرانی تاکنون هرگونه آسيب به نيروگاه اتمی بوشهر را رد کرده‌ و اعلام کرده‌اند که اين نيروگاه مقاوم است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.