ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دست‌کم پنج تن در درگیری مسلحانه در ایذه کشته شدند

جزئیات درگیری هنوز روشن نیست. از گزارش خبرگزاری دولتی ایسنا برمی‌آید که نیروهای امنیتی در حال سرکوب تجمع‌های شکل‌گرفته در ایذه بودند و به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کرده بودند که درگیری با ورود دو موتورسوار آغاز شد.

بنا به گزارش رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی ایران، شامگاه چهارشنبه ۲۵ آبان درگیری مسلحانه‌ای در بازار مرکزی ایذه رخ داد که به کشته شدن پنج تن انجامید.

خبرگزاری «تسنیم»، نزدیک به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارش داده که در جریان تجمعی اعتراضی، دو موتورسوار به سمت نیروهای امنیتی تیراندازی کرده‌اند.

اینکه درگیری مسلحانه صورت گرفته از گزارش‌های مستقل برمی‌آید، اما جزئیات آن هنوز روشن نیست.

در درگیری مسلحانه، تا کنون پنج تن کشته شده‌اند که در میان آنها، بنا به گزارش رسانه‌های جمهوری اسلامی، دو مرد، یک دختر خردسال و یک زن میانسال به چشم می‌خورند.

به گزارش خبرگزاری دولتی دانشجویان ایران (ایسنا)، نیروهای امنیتی در حال سرکوب تجمع‌های شکل‌گرفته در ایذه بودند و به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کرده بودند که درگیری با ورود دو موتورسوار آغاز شد.

ولی‌الله حیاتی، معاون امنیتی استاندار خوزستان در گفت‌و‌گو با صداوسیمای جمهوری اسلامی حادثه را چنین توصیف کرد:

«رأس ساعت ۱۷:۳۰ راکبان دو موتورسیکلت در حرکتی تروریستی به سمت مأموران و مردم شلیک کردند که تاکنون ۵ تن از شهروندان شهید شدند و ۱۰ نفر از جمله چند مأمور مجروح شده‌اند. تلاش برای شناسایی و دستگیری عاملان این حمله ادامه دارد. در حال حاضر وضعیت در شهر ایذه امن است.»

به گفته حیاتی، ۱۰ تن نیز مجروح شده اند و حال شماری از آنها وخیم است. اما خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا)‌ گزارش داد که تعداد مجروحان به ۱۵ تن افزایش یافته است.

هرچند حیاتی کشته‌شدگان را «شهروند» خوانده، ایرنا نوشته است که پنج تن از «مردم و حافظان امنیت» کشته شده اند. حافظان امنیت نام حکومتی مأموران امنیتی است.

چهارشنبه شب حوزه علمیه ایذه نیز به آتش کشیده شد اما در جریان آن به کسی آسیب نرسیده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به نیروهای امنیتی را برعهده نگرفته است. جزئیات دقیق‌تری از این حادثه منتشر نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید

    باران میبارد مشکلات تنفسی رخ میدهد. باد میوزد خاک میشود. کودکان ناقص به دنیا می آیند. نرخ سرطان چند برابر میشود. بیماریهای ویروسی شایع میشوند و صدها مشکل دیگر. ج.ا هیچکدام از اینها را نمیبیند ولی برای چهار تار مو و تظاهرات بر روی مردم آتش میگشاید