ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تعطیلی بازارها و مغازه‌ها در ایران برای سومین روز متوالی

در سومین روز از اعتراضات سراسری سه روزه در یادبود سومین سالگرد آبان خونین ۹۸ و در ادامه اعتراضات جاری، در ده‌ها شهر ایران بار دیگر مغازه‌ها و بازارها تعطیل شدند.

در شصت‌وسومین روز اعتراضات سراسری مردم ایران و آخرین روز یادبود سومین سالگرد آبان خونین ۹۸، روز پنج‌شنبه ۲۶ آبان مغازه‌ها و راسته‌های بازار در بسیاری از شهرها بسته بودند.

دیگر گزارش مربوط به وقایع امروز را اینجا بخوانید:‌ خروش سنندج و بوکان: شهرداری و فروشگاه افق به آتش کشیده شد

وجه مشخصه این اعتراضات جدید هم‌گام بودن شهرهای بزرگ و کوچک است. در کنار کلان‌شهرهایی مانند تهران، اصفهان، سنندج، شیراز و کرمانشاه، در شهرهای کوچکی همچون فلاورجان، صومعه‌سرا، سرپل‌ذهاب و سرابله نیز مغازه‌ها بسته بودند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

روز پنج‌شنبه سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی در جمع عده‌ای از هیأت امنای بازار تهران بازاریان را تهدید کرد و گفت «اجازه نخواهیم داد که به کسب‌وکار مردم خلل وارد شود».

رضایی گفت:

«پلیس بر خود وظیفه و تکلیف می‌داند که با کسانی که هنجار‌ها را زیر پا بگذارند برخورد قاطع کند.»

او تلویحاً تعطیلی بازارها را تأیید کرد و گفت:

«گزارشی روز گذشته دریافت شد مبنی بر این‌که عده از آشوبگران به دنبال ناامن کردن فضای کسب‌وکار مردم بودند.»

جانشین فرمانده انتظامی همچنین افزود از روز گذشته نیروهای پلیس و بسیج برای مقابله با اعتصاب‌کنندگان وارد میدان شده‌اند.

براساس فراخوانی که پیش از این منتشر شده بود از روز سه‌شنبه ۲۴ آبان تا پایان امروز پنج‌شنبه ۲۶ آبان به‌مناسبت سالگرد کشتار آبان ۹۸ در سراسر ایران اعتصاب و اعتراضات خیابانی برپا بود.

در دو روز گذشته راسته‌های بازار و مغازه‌های ده‌ها شهر تعطیل شدند و بزرگترین تعطیلی مغازه‌ها پس از انقلاب ۵۷ شکل گرفت. امروز (پنج‌شنبه) نیز به‌رغم تهدیدهای مقامات امنیتی این اعتصاب‌ها ادامه داشت.

در تهران، بازار بزرگ، بازار کفاش‌ها، بازار زرگرها، بازار آهن شادآباد و امام زاده حسن در منطقه ۱۷ تهران مغاره‌ها بسته بودند. کسبه و پارچه‌فروشان خیابان فلسطین تهران هم با بسته‌ نگه داشتن مغازه‌های خود به اعتراضات سراسری بازاریان پیوستند.

در اصفهان روزی که کشاورزان معترض دست به راهپیمایی زدند و شعارهای «رئیسی بی‌عرضه، برگرد برو به حوزه» و «مرگ بر این دولت مردم فریب» سر دادند، بازاریان و مغازه‌داران مناطق مختلف این شهر نیز به اعتراضات پیوستند و مغازه‌های خود را بستند. بازار بزرگ، بازار چهارباغ پایین، دروازه دولت و خیابان تختی اصفهان تعطیل بودند. در شهرستان‌های مبارکه و نجف‌آباد استان اصفهان هم کسبه مغازه‌های خود را تعطیل کردند.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

مردم شهرهای کردستان مثل گذشته در بستن بازارها و مغازه‌ها فعال بودند. در روز پنج‌شنبه از جمله مغازه‌های شهرهای سنندج، بانه، سقز، دیواندره، بیجار، کامیاران، قروه، دهگلان، بوکان و مریوان در این استان تعطیل بودند.

در کرمانشاه، مغازه‌هایی هم که روز گذشته تعطیل نکرده بودند امروز به اعتراضات پیوستند. بازار سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه نیز تعطیل بود.

کسبه و بازاریان قزوین در برخی خیابان‌ها از جمله فلسطین و خیام مغازه‌های خود را بستند. در یزد نیز بازار طلافروشان بسته بود.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری، مغازه‌ها بسته بودند و کسبه اراک هم در سومین روز یادبود سالگرد آبان خونین ۹۸ از باز کردن مغازه‌های خود خودداری کردند.

این صحنه‌ها در خیابان‌های مختلف شیراز، مشهد، گرگان، ایلام، آباده، بابل، پیرانشهر، جوانرود، مرودشت، مهاباد، فلاورجان، شهریار، زرقان، آبدانان، روانسر، سردشت، اشنویه و سرابله واقع در استان ایلام نیز تکرار شد.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

روز پنج‌شنبه همزمان با این اعتراضات سراسری، سازمان حقوق بشر ایران اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان در این مدت به دست‌کم ۳۴۲ نفر، از جمله ۴۳ کودک و ۲۶ زن افزایش یافته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    ولی فقیه طبق روایات شرع با بیعت گرفتن از مردم مشروعیت می یابد امروز بر همه ی دنیا ثابت شده است که ولایت خامنه ای که با تقلب بدست اورده بود امروز کاملا باطل است و خامنه ای که برای حفظ ان دست به قتل و غارت مردم می زند چنایتکاری خونخوار محسوب می شود . ما به تمام حامیان این حکومت باز هم هشدار می دهیم که صف خودتان را از جنایتکاران جدا کنید دیگر فرصتی باقی نمانده است .