ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه و اقلیم کردستان عراق

جنگنده‌های ترکیه علاوه بر بمباران مواضع نظامی، اردوگاه‌های آوار گان جنگی و چند روستا را هم هدف قرار داده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه بامداد ۲۰ نوامبر/ ۲۹ آبان اعلام کرد حملاتی هوایی را به پایگاه های نیروهای کرد- یگان های مدافع خلق و حزب کارگران کردستان ترکیه- در شمال سوریه و شمال عراق انجام داده است.

فرات نیوز که به حزب کارگران کردستان ترکیه نزدیک است، از کشته شدن دست کم ۱۲ نفر در جریان حملات ترکیه به شمال سوریه خبر داد.

بنا بر گزارش فرات نیوز جنگنده‌های ترکیه علاوه بر بمباران مواضع نظامی، اردوگاه‌های آوار گان جنگی و چند روستا را هم هدف قرار داده‌اند.

هنوز شمار دقیق مجروحان مشخص نیست اما احتمال می‌رود شمار زیادی از ساکنان شهرها و روستاهایی که بمباران شدند، جان خود را از دست داده یا مجروح شده باشند.

بنا بر اعلام نیروهای سوریه دموکراتیک هواپیماهای ترکیه دو روستای پر از اوارگان جنگی را بمباران کردند.

مظلوم عبدی، فرمانده نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک در واکنش به این حمله نظامی نوشت: «بمباران امن منطقه امن ما توسط جنگنده‌های ترکیه امنیت کل منطقه را تهدید می‌کند. این بمباران به نفع هیچ طرفی نیست. ما تمام تلاش خود را برای جلوگیری از یک فاجعه بزرگ انجام می‌دهیم. اگر جنگ شروع شود همه تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. حملات به مناطق ما که اکنون زیر بمباران وحشیانه شدید قرار دارند محدود نخواهند ماند. ما از خانواده‌ها می‌خواهیم در خانه بمانند و به دستور نیروهای امنیتی پایبند باشند.»

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

همزمان رووداو که به حکومت اقلیم کردستان عراق نزدیک است از پرواز جنگنده های ترکیه در چند منطقه اقلیم کردستان خبر داد. قلعه دیزه (قەڵادزێ)، رانیە، سۆران، رواندوز و پنجوین (پێنجوێن) از جمله شهرهایی بودند که در بامداد یک‌شنبه صدای جنگنده‌های ترکیه در آن شنیده شد.

حمله همزمان ترکیه به مواضع نیروهای کرد در شمال سوریه و اقلیم کردستان عراق چند روز پس از انفجار در استانبول ترکیه که منتقدان رجب طیب اردوغان آن را برنامه‌ریزی شده می‌دانند، و حضور رئیس سازمان اطلاعات آمریکا در ترکیه انجام شد. بیل برنز روز دوشنبه در آنکارا با همتای روسیه‌ای خود دیدار کرده بود.

وزارت دفاع ترکیه ادعا می‌کند که این حملات پایگاه یگان‌های مدافع خلق در شمال سوریه و حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) را هدف قرار داده است.

العالم که به جمهوری اسلامی ایران وابسته است هم در یک گزارش نوشت جنگنده‌های ترکیه مناطق مختلفی را در تل رفعت، کوبانی و سنجار بمباران کرده‌اند.

چند ساعت پیش از آغاز تهاجم جنگنده‌های ترکیه به شمال سوریه و اقلیم کردستان عراق، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه، حزب کارگران کردستان ترکیه را وابسته به سازمان اطلاعات آمریکا معرفی و حزب دموکراتیک خلق های ترکیه را هم شاخه سیاسی آن دانسته بود. این اتهام‌زنی‌ها که با نزدیک شدن به موعد انتخابات در ترکیه افزایش یافته است، با هدف خارج کردن حزب دموکراتیک خلق‌ها از انتخابات آینده صورت می‌گیرد.

مقام‌های دولتی ترکیه پیش از این نیز مدعی شده بودند احلام البشیر، زنی که به اتهام بمب‌گذاری در استانبول بازداشت شد، در پایگاه‌های نظامی یگان‌های مدافع خلق آموزش دیده است.

یگان‌های مدافع خلق و حزب کارگران کردستان ترکیه هرگونه ارتباط با انفجار در استانبول را تکذیب کردند. در جریان این بمب‌گذاری شش تن کشته و ۸۰ تن مجروح شدند. منتقدان اردوغان بمب‌گذاری را برنامه دولت برای حذف مخالفان و همچنین تحریک احساسات ناسیونالیستی برای کسب آراء در انتخابات سال آینده دانسته‌اند.

به رغم تکذیب نیروهای کرد اما مقام‌های دولتی ترکیه ۱۵ نوامبر با تکرار اتهام‌های پیشین اعلام کردند بعد از تکمیل عملیات فرامرزی علیه نیروهای پ ک ک در شمال عراق، قصد دارند اهدافی را در شمال سوریه هدف حمله قرار دهند.

ترکیه پیش از این چند مرتبه مناطقی از اقلیم کردستان عراق را به بهانه مبارزه با حزب کارگران کردستان بمباران کرده بود. در یکی از این حملات منطقه تفریحی در دهوک دست‌کم هفت تن کشته شدند.

جنگنده‌های ترکیه مرداد امسال هم به مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه حمله کردند. در این حملات دست‌کم ۱۶ تن کشته و ده‌ها تن مجروح شدند.

دولت ترکیه با تصرف بخشی از مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک در شمال سوریه، آواره‌گان سوریه‌ای همسو با خود را اسکان داده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.