ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه اعتصاب‌ها ــ از میان آن‌ها: اعتصاب پرستاران بیمارستان خمینی

سه شنبه ۸ آذر، اعتصاب کامیونداران ادامه یافت. کارگران شرکت گندله‌سازی مادکوش بندرعباس اعتصاب کردند، کارگران شهرداری نیک‌شهر سیستان و بلوچستان دست از کار کشیدند، کارگزاران مخابرات روستایی استان خوزستان اعتصاب و مقابل اداره مخابرات استان تجمع کردند، کارگران پیمانی شهرداری‌های استان گیلان از عدم استخدام علیرغم قبولی در آزمون ورودی خبر دادند. کارگران بیکارشده روغن نباتی جهان زنجان به نپرداختن مطالباتشان اعتراض کردند. پرستاران بیمارستان خمینی تهران اعتصاب کردند و شعار می‌دادند: «یه عمره وعده می‌دن، حق ما رو نمی‌دن».

این مجموعه دربرگیرنده خبرهای اعتصاب‌هایی است که روز سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱ صورت گرفته یا در این روز خبرهای آنها منتشر شده‌اند.

اعتصاب کارگران شهرداری نیکشهر

کارگران شهرداری نیکشهر (واقع در استان سیستان و بلوچستان) شاغل در واحدهای خدماتی و فضای سبز نیکشهر در اعتراض به تعویق سه ماه دستمزد، و پایین بودن مزدها تجمع کردند. کارگران گفته‌اند مدیران شهرداری دستمزد کارگران را در چند سال اخیر به بهانه مشکلات مالی شهرداری همواره با تاخیر پرداخته‌اند.

کارگران شهرداری گیلان: در آزمون استخدامی قبول شدیم، اما استخدام نشدیم

شهرداری‌های استان گیلان از تبدیل وضعیت حدود ۳۰ تن از کارگران پیمانی که در آزمون ورودی پذیرفته شده‌اند، سر باز می‌زنند.

سال گذشته شهرداری گیلان اعلام کرد از طریق برگزاری آزمون ورودی، کارگران پیمانی را تبدیل وضعیت خواهد کرد. ۳۰ تن از کارگران پیمانی شهرداری‌های استان گیلان که سال‌ها با قرارداد موقت کار کرده بودند در آزمون پذیرفته شدند. دیوان عدالت اداری هم به نفع کارگران رای داده اما شهرداری‌ها از تبدیل وضعیت آن‌ها سرباز می‌زنند.

تجمع کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان با خواست رفع تبعیض

گروهی از کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان دوشنبه ۸ آذر مقابل اداره مخابرات استان تجمع کردند و خواستار رفع تبعیض در پرداخت حقوق، و به‎روز‌رسانی بیمه اجتماعی خود شده‌اند که سال‌هاست شرکت مخابرات از پرداخت آن سر باز زده است.

کارگزاران مخابرات روستایی از مناطق مختلف خوزستان برای شرکت در تجمع به اهواز رفته بودند. آن‌ها به خبرگزاری دولتی کار ایران (ایلنا) گفته‌اند با آن که در استخدام مستقیم مخابرات هستند، حقوق‌شان معادل حداقل حقوق قانون کار است.

اعتراض کارگران بیکارشده روغن نباتی جهان به نپرداختن مطالبات معوقه

مدیریت شرکت روغن نباتی جهان (واقع در زنجان) سه ماه پیش، در یک بیکارسازی دسته جمعی، از تمدید قرارداد ۷۳ تن از کارگران خودداری کرد اما هنوز مطالبات معوقه کارگران بیکارشده شامل ۵ تا ۷ ماه حقوق و ۳۷ ماه خق بیمه معوقه را نپرداخته است. کارگران بیکار شده به ایلنا گفته‌اند میانگین سنوات پایان خدمت هر یک از کارگران، ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است.

اعتصاب کارگران گندله سازی مادکوش- هشتم آذر

اعتصاب کارگران شرکت گندله‌سازی مادکوش بندرعباس

کارگران شرکت گندله‌سازی مادکوش روز سه شنبه ۸ آذر دست از کار کشیدند و در محوطه شرکت تجمع کردند.
مجتمع تولید گندله سنگ آهن مادکوش زیر مجموعه گروه گسترش سرمایه گذاری ارزش است و در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بندرعباس قرار دارد. پیش تر کارگران در اعتراض به شرایط اسف بار کار، اضافه کاری اجباری و روزهای کار ۱۲ ساعته، دستمزد کم و قراردادهای سه ماهه اعتراض کرده بودند. کارگران گفته بودند در صورت اعتراض به شرایط کار، به سادگی اخراج می‌شوند.

اعتصاب کامیونداران ادامه دارد

اعتصاب کامیونداران و رانندگان کامیون روز سه شنبه ۷ آذر ادامه یافت. تصاویر و ویدیوهایی از ترمینال باربری شیراز که خالی از کامیون و ماشین‌های سنگین است، کامیون‌های پارک شده در پایانه باربری سنندج، مرند، بندرعباس، قزوین و کرمانشاه درباره ادامه اعتصاب منتشر شده است.

کامیونداران به کمبود و گرانی سوخت، کمی سهمیه سوخت، گرانی وسایل یدکی، لاستیک و روغن موتور و نابسامانی سیستم تخلیه و بارگیری معترضند.

پرستاران اعتصابی بیمارستان خمینی: یه عمره وعده می‌دن، حق ما رو نمی‌دن!

سه شنبه ۸ آذر پرستاران بیمارستان امام خمینی دست از کار کشیدند و با شعارهای «یه عمره وعده می‌دن، حق ما رو نمی‌دن» و «ما منتظر حقمون هستیم، هیچ‌جا نمیریم همین‌‌جا هستیم» در محوطه بیمارستان تجمع کردند.

تجمع پرستاران در آستانه روز پرستار (۹ آذر) برگزار شد. پرستاران خواستار پرداخت عادلانه‌ی تعرفه‌گذاری، برسمیت شناختن شغل پرستاری به عنوان کار سخت و زیان آور هستند. مدیریت به جای پاسخگویی به مطالبات پرستاران، مبالغی به عنوان علی الحساب به حساب آن‌ها واریز کرده اما پرستاران می‌گویند خواستار برسمیت شناختن حقوق قانونی خود هستند.

نحوه برخورد دولت و به طور خاص وزارت بهداشت به پرستاران، استثمار، بی‌حقوقی و زیرپاگذاشتن ابتدایی‌ترین معیارها و حتی قوانین جاری حکومت است. حدود ۸۰ درصد پرستاران زن هستند. شیفت‌های سنگین کار، حقوق پایین، تبعیض آشکار و تفاوت فاحش میان حقوق پرستاران و پزشکان (گاه ۴۰ برابر) معضل پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مختلف است.

وزارت درمان و بهداشت با کالایی‌سازی درمان و برون‌سپاری خدمات پای شرکت‌های پیمانکاری را به مراکز درمانی باز کرده است. بخشی از پرستاران با قراردادهای موقت ۸۹ روزه و دستمزد ناچیز به کار گرفته می‌شوند و به دلیل کمی سرانه پرستار، کاری دو برابر معمول انجام می‌دهند.

یک پرستار بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بهشتی می‌گوید پرستاران شرکتی با حقوق ۷ میلیون تومان و پرستاران طرحی ۷ و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرند. او شرایط کار پرستاران را چنین ترسیم می‌کند:

«حال پرستاری خیلی بد است و ما شاهد مرگ و اتفاقات بدی بودیم و اکنون نیمی از پرستاران ما به دلیل سختی‌های فراوان در دوران شغلی و فعالیت در دوران بسیار سخت کرونا، دارو مصرف می‌کنند و پرستارهای شاغل روزانه موظف به ارائه خدمات به ۱۰ بیمار هستند.»

محمد میرزابیگی رئیس سازمان نظام پرستاری می‌گوید مراکز درمانی و بیمارستان‌ها با کمبود ۱۰۰ هزار پرستار مواجه‌اند. اما وزارت بهداشت از استخدام ۱۰ هزار پرستار طرحی که در بحران همه گیری کرونا تمام توان خود را برای بهبود بیماران گذاشتند سر باز می‌زند و این پرستاران جوان خانه نشین شده‌اند.

یک پرستار بیمارستان امام خمینی کرج می‌گوید فشار بر پیکر بی جان پرستار زیاد است و ادامه این روند باعث فروپاشی درمان خواهد شد. او می‌گوید وزارت درمان با قراردادهای متعدد کار، پرستاران را شقه شقه کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.