ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

"گزارشگران بدون مرز" روزنامه‌نگاران خارجی را از سانسور حکومت ایران پرهیز دادند

سازمان گزارشگران بدون مرز با

سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار بيانيه‌ای، به روزنامه‌نگاران خارجی که برای پوشش انتخاباتی به ایران می‌روند توصيه کرد که سانسور تحمیل شده از سوی حکومت ايران را انتخاب نکنند.

در اين بيانيه آمده است: "مقامات حکومتی [ايران]، ترساندن روزنامه‌نگاران خارجی را که برای پوشش انتخابات به ایران می‌روند، در دستور روز خود قرار داده‌اند."

گزارشگران بدون مرز در بيانيه خود با اشاره به محدوديت اطلاع‌رسانی در ايران از طريق رسانه‌ها و اينترنت، گفته‌اند: "ما امیدواریم که روزنامه‌نگاران خارجی که به ایران سفر می‌کنند، از فرصت انتخابات برای مطلع کردن جهان از سرکوب آزادی‌های بنیادین و به ویژه آزادی اطلاع‌رسانی در ایران استفاده کنند."

اين سازمان مدافع آزادی مطبوعات در جهان ضمن اشاره به بازداشت‌های گسترده روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران پس از انتخابات رياست جمهوری دهم در ايران به خبرنگاران رسانه‌های خارجی گفته است آن‌ها برخلاف همکاران‌شان در ایران، می‌توانند با خانواده‌های ۵۴ روزنامه‌نگار و شهروند وب‌نگار زندانی که اکثریت آن‌ها پس از انتخابات مورد اعتراض خرداد ١٣٨٨ زندانی شده‌اند و بخشی دیگر از سال‌های نخست دوره‌ اول ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در زندان به‌سر می‌برند، گفت‌وگو کنند.

گزارشگران بدون مرز این فرصت را فرصتی "یگانه" دانسته تا جامعه جهانی مطلع شود که در این کشور سال‌هاست که شهروندانی تنها برای استفاده از حق بنیادین کسب و انتقال اطلاعات به دیگر شهروندان زندانی می‌شوند.

اين نهاد مدافع آزادی بيان در پايان بيانيه خود موارد امنيتی مهم را که لازمه اطلاع‌رسانی شفاف در ايران است به روزنامه‌نگاران خارجی توصيه کرده‌ است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.