ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسعود فرهیخته، معلم و فعال صنفی استان البرز دستگیر شد

مسعود فرهیخته معلم و فعال صنفی را دستگیر کردند درحالی که در ۲۶ شهریور حکم زندان او برای دو سال به تعویق در آمده بود.

به گزارش کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، مسعود فرهیخته، معلم و از فعالان صنفی استان البرز، شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ در پی حضور و گفت‌و‌گو در اداره‌ آموزش و پرورش استان البرز، مقابل این اداره بازداشت شد. 

مسعود فرهیخته که عضو هیات مدیره کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر است برای آخرین بار در ۲۶ شهریور در شعبه‌ ۱۴۰۴ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ولی‌عصر تهران به‌علت «حضور در تجمعات غیر قانونی» به یک سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد. این حکم او برای دو سال به تعلیق در آمده بود. 

او پیش‌تر در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ هم در جریان اعتراضات سراسری معلمان ایران توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از انتقال به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و طی مراحل بازجویی در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شده بود.‌ 

فرهیخته در ۲۹ سپتامبر در نقد سرکوب حاکمیت نوشت:

«اکنون اکثریت جامعه معترض، تشنه عدالت و آزادی است. آیا عدالت و آزادی امری فردی است یا اجتماعی سودش فردی است یا جمعی؟ اما آن سو و طرفداران جبهه باطل و مخالفان مردم را چه کسانی تشکیل داده‌اند؟ جماعتی حداقلی از افراد اختلاس‌گر، دروغگو، رانت خوار، ریاکار، پخمه ،قدرت طلب ، ظالم، خشک مغز و دین فُروشِ واپسگرایی را می بینیم که هرگز زبان و دلشان یکی نبوده است.»

او در بخش دیگری از نوشته‌اش ادامه داد:

«در تریبون‌ها غرب‌ستیز و آمریکا ستیزند اما گرین‌کارت غرب و آمریکا در جیب آنهاست و فرزندانشان اغلب دو تابعیتی هستند. آنها با دستگاه پروپاگاندای خود ممکن است تا زمانی بتوانند عیار تقلبی خود را بر اذهان ساده جامعه قالب کنند اما این موضوع اکنون بعد از سال‌ها بسان آفتاب برای مردم آشکار شده است.»

 فرهیخته در ۱۹ آبان نیز در حمایت از طوفان توییتری شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت قتل حکومتی بیش از ۵۰ دانش آموز در ۵۰ روز ، عکسی از خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد و عکس کودکان به قتل رسیده را در دست گرفت. 

 از آغاز جنبش رهایی‌‌بخش زن، زندگی، معلمان و فعالان صنفی بسیاری نیز دستگیر شده‌اند. به گفته خبرگزاری هرانا تا کنون بیش از ۱۸هزار شهروند بازداشت شده‌اند و تا امروز ۴۶۹ نفر در طی اعتراضات اخیر به قتل رسیده‌اند. 

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.