ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان کل کشور: گشت ارشاد تعطیل شد، ربطی به قوه قضائیه نداشت

مجمدجعفر منتظری افزود: «البته قوه قضائیه نظارت‌های خود را بر کنش های رفتاری در سطح جامعه ادامه می‌دهد».

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، در جلسه‌ای زیر عنوان «جهاد تبیین» که موضوع آن «تبیین ابعاد جنگ ترکیبی در اغتشاشات اخیر» بود اعلام کرد که گشت ارشاد تعطیل شده است.

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور

او برای آنکه موضوع را عادی جلوه دهد به این خبر افزود که گشت ارشاد از همان جایی که در گذشته تاسیس شد از همان جا نیز تعطیل گردید. به نظر می‌رسد منظور او از «همان‌جا» ستاد انقلاب فرهنگی باشد.

دادستان کل این را هم اضافه کرد که «البته قوه قضائیه نظارت‌های خود را بر کنش های رفتاری در سطح جامعه ادامه می دهد». او در این مورد شهر قم را مثال زد و گفت: « بدحجابی در کشور خصوصا در شهر مقدس قم از دغدغه های اصلی قوه قضائیه و همچنین جامعه انقلابی ما است اما باید توجه داشت برخورد قضائیه در مرحله آخر بوده و اقدامات فرهنگی مقدم بر هرگونه فعالیت می باشد.»

دادستان کل کشور در این نشست همچنین معترضان را به «برخورد قاطع» تهدید کرد. او گفت:

«بنده به عنوان دادستان کل کشور این قول را به عموم مردم خواهم داد که نسبت به برخورد با مسببان اصلی اغتشاشات اخیر کوتاه نخواهیم آمد ولی با توجه به شرایط خاص کشور نیازمند اقدامات خردمندانه از سوی قوه قضائیه هستیم.»

دادستان کل جمهوری اسلامی پنج‌شنبه ۱۰ آذر گفته بود: «مجلس و شورای عالی انقلاب اسلامی در حال کار و مطالعه بر روی مسأله حجاب هستند و نتایج آن تا ۱۵ روز آینده مشخص خواهد شد.» با این حال او تأکید کرده بود که «دستگاه قضائی به‌دنبال تعطیلی پلیس امنیت اجتماعی نیست منتهی بعد از حوادث اخیر دستگاه‌های امنیتی و فرهنگی به‌دنبال حل مدبرانه‌ای مسأله هستند».

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.