ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب‌ سه روزه در ایران آغاز شد

در پی انتشار فراخوان‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و پخش آگاهی‌های گسترده در شهرهای مختلف ایران، صبح دوشنبه ۱۴ آذر اعتصاب در چندین شهر ایران آغاز شد. کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر وارد دومین روز اعتصاب خود شدند.

براساس گزارش‌ها، تصاویر و فیلم‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی در هشتادویکمین روز جنبش سراسری در ایران، شهرهای مختلف کشور شاهد اعتصاب بازار، بستن مغازه‌ها و اعتصاب کارگری بودند.

این اعتصاب سراسری صبح دوشنبه ۱۴ آذر در پی فراخوان‌هایی آغاز شد که در روزهای اخیر چه در شبکه‌های اجتماعی و چه به‌شکل اطلاعیه و تراکت در شهرهای مختلف منتشر و پخش شدند. این فراخوان‌ها مردم را به اعتراض و اعتصاب سراسری در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر دعوت می‌کردند.

گزارش‌های منتشرشده حاکی از آن است که روز دوشنبه مغازه‌های بیشتر شهرهای کردستان، از جمله سنندج، سقز، بوکان، بانه، مریوان، قروه، دهگلان، کامیاران، دیواندره تعطیل بودند.

اعتصاب در بازار چابهار ـ دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ـ عکس از شبکه‌های اجتماعی

همچنین در شهرهای کرمانشاه، کورزان (استان کرمانشاه)، گیلان‌غرب، مهاباد، اشنویه، جوانرود، ارومیه و اشنویه، شیراز، تبریز، اردبیل، بندرانزلی، لاهیجان، اراک، کرمان، کازرون، ایلام، شهرکرد، سبزوار، بوشهر، بجنورد، شهریار، اصفهان، بجنورد، همدان، کرج، اهواز، دزفول، رشت، روانسر، چابهار، زرقان در استان فارس، بهبهان، اسلامشهر، بندرعباس، اعتصاب بازاریان برقرار بود.

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

در چندین نقطه تهران نیز مغازه‌ها بسته بودند، از جمله در لاله‌زار، عبدل‌آباد، دروازه شمیران، خیابان سعدی، روشندلان، ستارخان، شهرک شریعتی، بازار بزرگ، یدکی‌فروشان، بازار چراغ برق، پاساژ طلافروشان، مغازه‌داران شهرک اکباتان، میرداماد و خیابان آزادی.

همچنین گزارش شده است که اینترنت در بیشتر شهرهای ایران به شدت ضعیف شده است.

اعتصاب در بازار بزرگ تهران ـ دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ـ عکس از شبکه‌های اجتماعی

در روز دوشنبه همچنین کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر دومین روز اعتصاب خود را آغاز کردند. اعتراض آن‌ها به نابرابری مزدی و اجرا نشدن طرح طبقه‌بندی مشاغل است. آن‌ها گفته‌اند تا رسیدن به خواسته‌های خود به اعتصاب ادامه خواهند داد.

براساس گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، همچنین در بندرعباس، کارکنان آلومینیوم المهدی در حمایت از اعتصاب سراسری روز دوشنبه دست از کار کشیدند.

دومین روز اعتصاب کارگران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی بندر ماهشهر ـ دوشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۱ ـ عکس از شبکه‌های اجتماعی

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نیز با انتشار اطلاعیه‌ای از فراخوان به سه روز اعتراضی ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر حمایت کردند. در این اطلاعیه گفته‌شده «معلمان، کادر درمان و پزشکان، رانندگان کامیون، کسبه و مغازه‌داران بازار و مردم در شهرهای مختلف همبستگی خود را با این فراخوان اعلام داشته‌اند» و «ما کارگران پیمانی پروژه‌ای نفت در کنار همه مردم کشور از این سه روز اعتراضی حمایت می‌کنیم».

آن‌ها همچنین خواهان آزادی «همه کارگران زندانی. معلمان بازداشتی، دانشجویان و دانش‌آموزان بازداشت‌شده و همه ده‌ها هزار بازداشت‌شده» و همچنین لغو «احکام محاربه و زندان» شدند.

مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در آخرین آمار خود اعلام کردند که از آغاز موج اعتراضات سراسری در ایران از ۲۶ شهریورماه ۴۷۱ نفر کشته شده‌اند که ۶۴ نفر از آن‌ها کودک و نوجوان بوده‌اند. همچنین ۶۱ نیروی امنیتی نیز کشته شده‌اند.

براساس این آمار شمار بازداشت‌شدگان ۱۸ هزار و ۲۱۰ نفر تخمین زده می‌شود و هویت سه‌هزار و ۵۴۶ نفر از بازداشت‌شدگان شناسایی شده است که ۵۸۵ نفر آن‌ها دانشجو هستند.

به‌گفته این نهاد مدافع حقوق بشر، از آغاز اعتراضات در ۲۶ شهریورماه تا کنون یک‌هزار و ۱۲۹ تجمع شهری و دانشگاهی در ۱۵۹ شهر انجام شده است. شمار دانشگاه‌های معترض ۱۴۳ مورد بوده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    این صدای انقلاب ماست انقلاب ناتمام ماست برخیزید برخیزید ....