ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شادمان احمدی را در دهگلان زیر شکنجه کُشتند

شبکه حقوق بشر کردستان به نقل از منابع مطلع خود از کشته شدن یک شهروند دیگر در دهگلان خبر داد. هویت او شادمان احمدی، ۲۳ ساله اعلام شد.

در ادامه سرکوب خون‌بار در شهرهای کرد، ماموران حکومتی یک شهروند به نام شادمان احمدی را در شهر دهگلان، استان کردستان به قتل رساندند.

بنا بر اعلام شبکه حقوق بشر کردستان ماموران امنیتی احمدی را ظهر روز پنج‌شنبه هفدهم آذر به اتهام شرکت در اعتراضات مردمی در دهگلان بازداشت کردند و چند ساعت بعد به خانواده او اطلاع دادند که در بازداشتگاه جان باخته است.

خانواده شادمان احمدی گفته‌اند که او در اثر شکنجه جان باخته است.

شادمان احمدی ۱۱۵‌امین شهروند کردی است که از آغاز خیزش «زن، زندگی، آزادی» کشته می‌شود.

نیروهای امنیتی شامگاه چهارشنبه ۱۶ آذر نیز در سنندج به هومن عبداللهی شلیک کردند و او را به قتل رساند. پاسداران پیکر عبداللهی را ربودند و شبانه او را دفن کردند. سنندج از صبح ۱۷ آذر در اعتراض به قتل هومن عبداللهی و تداوم سرکوب ناآرام بود.

بر اساس گزارش هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر از آغاز خیزش زن، زندگی، آزادی نیروهای امنیتی ۴۷۵ تن از معترضان را به ضرب گلوله، باتون یا شکل‌های دیگری از خشونت به قتل رسانده‌اند که ۶۵ تن از آنها کودک بودند.

خیزش زن، زندگی، آزادی از ۲۶ شهریور در اعتراض به قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی آغاز شد و بیش از هشتاد روز است که تداوم دارد. مقام‌های ارشد حکومتی و نظامی در جمهوری اسلامی ادعا کرده‌اند که توانسته‌اند «آرامش را به شهرها باز گردانند». خلاف این ادعا شامگاه چهارشنبه چند شهر صحنه اعتراض بود و طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذر بخش‌های از بازار در شهرهای مختلف بسته ماند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.