ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اورهان پاموک اعتراضات در ترکیه را امیدبخش خواند

اورهان پاموک، نویسنده نام‌آشنای ترک در مقاله‌ای که در روزنامه "زوددویچه تسایتونگ"، چاپ آلمان منتشر کرد، تظاهرات مردم در میدان "تقسیم"، در استانبول را امیدبخش خواند.

اورهان پاموک، نویسنده نام‌آشنای ترک در مقاله‌ای که در روزنامه "زوددویچه تسایتونگ"، چاپ آلمان منتشر کرد، تظاهرات مردم در میدان تقسیم، در استانبول را امیدبخش خواند.

او که جایزه نوبل ادبی در سال ۲۰۰۶ را از آن خود کرده است، نوشت: "احساس امید می‌کنم و اعتماد، وقتی که می‌بینم مردم در استانبول نه از حق شهروندی‌شان مبنی بر تظاهرات در میدان تقسیم صرف‌نظر کرده‌اند و نه حاضرند از یادمان‌هاشان چشم بپوشند."

اورهان پاموک اعتراضات در ترکیه را امیدبخش خواند

پاموک دولت اردوغان را به کنش انحصارطلبانه در برابر مردم متهم کرد و نوشت که این‌گونه کنش‌ها نشانه‌ای است از تمایل دولت به خودکامگی.

از چند هفته پیش تاکنون مردم در اعتراض به تخریب پارک گزی در میدان تقسیم در استانبول اجتماع کرده‌اند. دولت اردوغان اما تلاش کرد با خشونت اراده مردم را در هم بشکند و به تظاهرات صلح‌جویانه اما اعتراض‌آمیز آنان پایان دهد، اما به‌زودی این تظاهرات به شهرهای دیگر ترکیه سرایت کرد و فراگیر شد.

تظاهرکنندگان اردوغان را متهم به خودکامگی می‌کنند و می‌گویند او قصد دارد ترکیه سکولار را به ترکیه اسلامگرا بدل کند.

پاموک نوشت یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات دولت این بود که پیش از تخریب پارکی که در مجاورت میدان تقسیم قرار دارد، نظر مردم را جویا نشد.

او در ادامه افزود مردم از این مکان‌های عمومی خاطره دارند و دولتمردان نمی‌توانند با خودکامگی خاطرات مردم از مکان‌های عمومی را به خواست و پسند خود تحریف کنند.

پاموک در این مقاله بارها بر بار عاطفی میدان تقسیم و اهمیت مکان‌های عمومی در حافظه جمعی مردم تأکید کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.