ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پزشکان در اعتراض به صدور حکم اعدام در مورد معترضان در چند شهر تجمع کردند

یکی از پزشکان که امروز چهارشنبه در تجمع تهران مقابل وزارت بهداشت شرکت داشت، نوشته است، ده‌ها پزشک از جمله او، دستگیر و به کلانتری مرکزی ۱۳۸ جنت آباد منتقل شدند.

در اعتراض به اعدام دو تن از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری و صدور حکم اعدام برای تعداد دیگری از دستگیرشدگان از جمله دکتر حمید قره حسنلو، پزشکان روز چهارشنبه ۲۳ آذر در چند شهر از جمله تهران، مشهد و اصفهان تجمع کردند. تجمع پزشکان در تهران مقابل وزارت بهداشت و درمان برگزار شد. حضور ماموران گارد ویژه و لباس شخصی بویژه در تهران بسیار پر رنگ بود. آن‌ها ده‌ها پزشک را دستگیر و پس از گرفتن تعهد آزاد کردند.

این دومین تجمع اعتراضی پزشکان پس از صدور احکام اعدام برای معترضان دستگیر شده است. حمید قره‌حسنلو پزشک و مدافع حقوق کودکان کار یکی از بازداشت شدگانی است که به اتهام مشارکت در قتل یک بسیجی، به اعدام محکوم شده است. گروهی از پزشکان پنجشنبه ۱۷ آذر مقابل زندان اوین تجمع کردند و خواستار لغو حکم اعدام و آزادی زندانیان شدند.

یکی از پزشکان که امروز چهارشنبه در تجمع تهران مقابل وزارت بهداشت شرکت داشت، نوشته است: ده‌ها پزشک از جمله او، دستگیر و به کلانتری مرکزی ۱۳۸ جنت آباد منتقل شدند.

بخشی از روایت این پزشک چنین است:

«گفتند چند تا سوال باید جواب بدید و به زور ما رو به سمت مینی بوس یگان ویژه هدایت کردند، من امتناع کردم از سوار شدن که تفنگش رو درآورد گفت: میزنم... باید بری سوار بشی. خلاصه سوار ون شدیم. ما ۲۲ نفر بودیم ما رو بردن کلانتری مرکزی ۱۳۸ جنت آباد خیابان کبیری تامه، از مون مشخصات و کد ملی و آدرس گرفتند. مدام یکی ازمون عکس میگرفت. بعد یک ربع مجددا مینی بوس جدید پُر از همکاران ما رسید و متخصصان و پزشکان دستگیر شده‌ی جدید به ما اضافه میشدند. فکر میکنم ۳ یا ۴ تا مینی بوس با فاصله هر ۱۵ و۲۰ دقیقه میرسید و پزشکان رو آوردن و به ما اضافه شدند».

این معترض در ادامه نوشته است زمانی که ماموران می خواستند از دستگیرشدگان تعهد کتبی بگیرند، در پاسخ به این پرسش که اگر تعهد ندهیم، چه کار می‌کنید گفته‌اند: «می روید فشافویه».

پزشک دیگری از اصفهان که برای تجمع مقابل دانشگاه اصفهان حاضر شده بود نوشته است حضور گارد ویژه و لباس شخصی‌ها از جمله با موتور سنگین بود و جمع‌های دو سه نفری را هم متفرق می‌کردند.

مشهد- تجمع گروهی از پزشکان

در مشهد گروهی از پزشکان برغم جو امنیتی، مقابل بیمارستان بهشتی تجمع کردند

تجمع امروز پزشکان در ادامه تجمعات اعتراضی آن‌ها نسبت به سرکوب معترضان، قتل اعتراض کنندگان بود.

نخستین تجمع آن‌ها در جریان اعتراضات سراسری اخیر، ۴ آبان در چهلمین روز قتل حکومتی ژینا (مهسا) امینی مقابل سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

نیروهای امنیتی و لباس شخصی به این تجمع پزشکان حمله و به سوی آنان گاز اشک‌آور شلیک کردند چند تن از پزشکان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و تعدادی دستگیر شدند.

تجمع پنجشنبه ۱۷ آذر، پزشکان مقابل زندان اوین نیز با ضرب و شتم دستگیری همراه بود. ۹ تن از پزشکان که اغلب زن بودند بازداشت و غروب آ روز پس از گرفتن تعهد آزاد شدند.

حمید قره‌حسنلو در مراسم چهلم حدیث نجفی از کشته شدگان اعتراضات سراسری، به همراه همسرش فرزانه قره‌حسنلو بازداشت و به اتهام قتل یک بسیجی در کرج شکنجه و به اعدام محکوم شده است.

اعدام دو تن از دستگیر شدگان و صدور حکم اعدام برای تعدادی دیگر از آن‌ها موجی از اعتراض و انزجار را در ایرا و جهان علیه حکومت براه انداخته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.