ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انفجار در معدن فلورین: دو معدنکار کشته و پنج کارگر مصدوم شدند

به روایت مقام‌های دولتی انفجار در استراحتگاه کارگران رخ داد. چهار تن از پنج کارگر مصدوم شده در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

طی دو روز حداقل سه معدنکار در طبس و دامغان بر اثر حوادث کار جان باختند و پنج کارگر نیز به شدت مصدوم شدند.

شامگاه چهارم دی رسانه‌های ایران از انفجار در معدن فلورین روستای توسه در شمال شهرستان دامغان، استان سمنان خبر دادند. در این حادثه که ظهر همان روز رخ داد حداقل دو معدنکار در دم جان باختند و پنج معدنکار هم با مصدومیت شدید به بیمارستان منتقل شدند.

هویت دو کارگری که در این حادثه جانشان را از دست دادند شایق سعیدی (۲۷) و مختار میرزایی (۲۵) ساله، اعلام شد.

از پنج مصدوم منتقل شده به بیمارستان هم چهار تن آنها به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شدند. مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی سمنان شامگاه چهارم دی گفت: شدت سوختگی مصدومان بین ۸۰ تا ۹۰ درصد درجه۲ است.

به گفته او چهار تن از مصدومان به دلیل ناپایداری قلبی به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ولایت سمنان منتقل شده‌اند و یک تن هم در بخش عمومی تحت درمان است.

انفجار در معدن فلورین دامغان ظهر یکشنبه چهارم دی رخ داد. کمال طاهریان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان «بی‌توجهی کارگران در اتاق استراحت» را عامل این حادثه کاری مرگبار دانست.

او به فاصله کوتاهی پس از وقوع این حادثه گفت: «کارگران حاضر در اتاق استراحت قصد داشتند تا با استفاده از آتش خود را گرم کنند که حادثه انفجار در آن رخ داده است.». حتی در صورتی که سخنان این مقام دولتی صحت داشته باشد، تامین نکردن وسایل گرمایشی برای کارگران آن‌ها را به استفاده از آتش برای گرم کردن خود به وقت استراحت ناچار کرده است.

در یک هفته منتهی به ۲۷ آذر نیز دست‌کم پنج زن کارگر سردخانه بهار بروجن که برای گرم کردن خودرو حامل خود به ناچار پیک‌نیکی روشن کرده بودند، جان باختند.

مالکان و پیمانکاران بهره‌بردار از معدن‌ها برای کاهش هزینه از تامین وسایل کار استاندارد و ایمن و خدمات حداقلی رفاهی برای کارگران اجتناب می‌کنند.

در روز شنبه سوم دی ماه نیز یک کارگر معدن زغال سنگ طبس به دلیل «ریزش سقف کارگاه زغالی که به روش سنتی در دست استخراج بود»، یک کارگر به نام جواد کوهی جانش را از دست داد.

در همان روز یک کارگر راه و ساختمان در نزدیکی کوهرنگ هم به دلیل ریزش تونل جان باخت و حداقل سه کارگر هم در تهران مصدوم شدند.

ایران یکی از کشورهای با نرخ حادثه کاری بالا است. سالانه بیش از ۲۸ هزار کارگر دچار حادثه می‌شوند. منابع دولتی شمار کارگران جان باخته بر اثر حوادث کاری را ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر گزارش کرده‌اند. این آمار اما تنها حوادث کاری در کارگاه‌های تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را در بر می‌گیرد. شاغلان در کارگاه‌های خارج از شمول قانون کار، کارگران فصلی و مشاغل «غیررسمی» فاقد بیمه در گزارش‌های رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نادیده گرفته می‌شوند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.