ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نیروهای امنیتی عبدالله رضایی، فعال صنفی معلمان در هرسین را بازداشت کردند

چند روز پس از اینکه فاش شد آموزش و پرورش کردستان مزایای شغلی و رتبه‌بندی معلمان متحصن را حذف و ۳۰۰ معلم را توبیخ کرده است، نیروهای امنیتی یک فعال صنفی دیگر را در هرسین کرمانشاه بازداشت کردند.

در ادامه بازداشت معلمان و فعالان صنفی، نیروهای امنیتی صبح پنجم دی عبدالله رضایی را در خانه‌اش بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

بر بنیاد گزارش شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان، نیروهای امنیتی هنگام بازداشت این فعال صنفی گوشی تلفن همراه او و همسرش و همچنین لپ‌تاپ فرزند آن‌ها را نیز ضبط کردند.

نیروهای امنیتی از آغاز خیزش زن، زندگی، آزادی ده‌ها معلم را در شهرهای مختلف بازداشت و زندانی کرده‌اند. برخی از معلمان به قید وثیقه و به صورت موقت آزاد شده‌اند اما شماری از آن‌ها همچنان در بازداشتگاه‌ و زندان‌ها در حبس‌اند.

همزمان با بازداشت معلمان در شهرهای مختلف، در استان کردستان هم معلمان معترض را که در آبان و آذر اعتصاب کرده بودند، با کسر حقوق مجازات کرده‌اند.

شوراهای صنفی معلمان در روز سوم دی ماه از مجازات ۲۱۵ معلم در شهرهای مریوان، سقز، سنندج و دیواندره خبر داد. بر پایه این گزارش این معلمان به یکی از شیوه‌های توبیخ، تشکیل پرونده تخلف اداری و کسر حقوق بابت اعتصاب و عدم حضور در مدرسه مجازات شده‌اند.

این شورا نوشته است برای صد معلم به‌دلیل شرکت در تحصن معلمان پرونده تخلف اداری تشکیل شده، ۳۰۰ معلم با جریمه غیبت مجازات شده‌اند و ۲۱۵ معلم هم با کسر حقوق دو تا پنج میلیون تومان.

در استان خراسان رضوی هم مزایای رتبه‌بندی عبدالرضا قندهاری، فعال صنفی معلمان در نیشابور به دلیل مشارکت در تحصن و اعتراض‌های اخیر قطع شده است.

انجمن صنفی معلمان کردستان ـ سقز و زیویه در یک بیانیه قطع مزایای رتبه‌بندی معلمان متحصن و معترض را «محکوم» کرد و آن را برنامه حکومت برای «کشاندن و تحریف افکار عمومی» به سمتی که «معلمین را از جامعه مجزا نموده » و به جامعه «القا کنند که در شرایطی که مردم ماتم زده از وقایع اخیرند، معلمین فقط به فکر مزایای مادی خویش هستند».

معلمان و شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان از آغاز خیزش زن، زندگی، آزادی در کنار معترضان ایستاده، به ورود نیروهای امنیتی به مدارس اعتراض کرده و خواستار توقف شلیک به کودکان و معترضان شده‌اند. با فراخوان این شورا معلمان دو مرتبه در حداقل ۲۰ شهر تحصن کردند.

نهادهای امنیتی و دستگاه قضایی از بهار امسال پس از تداوم اعتراضات معلمان به جرح و تعدیل لایحه رتبه‌بندی، حدود ۲۰۰ معلم را بازداشت کردند. جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی و رسول بداقی که در دهم اردیبهشت بازداشت شدند را همچنان در زندان حبس و به زندان از سه سال و هشت ماه تا چهار سال و نیم محکوم کرده‌اند. مسعود فرهیخته، عضو کانون صنفی معلمان استان البرز و محمود ملاکی، عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان بوشهر هم در آبان و آذر ماه سال جاری بازداشت و از آن زمان در حبس به‌سر می‌برند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.