ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ژاسمین حاج‌میرزا محمدی، شهروند بازداشت شده در مراسم چهلم حدیث نجفی به ۵ سال زندان محکوم شده است

بنا به اطلاع یک منبع آگاه، این شهروند در زندان کچوئی کرج به سر می‌برد و دادیار ناظر پرونده قصد داشته او را وادار به پذیرش اتهامات خلاف واقع علیه خودش کند.

ژاسمین حاج‌میرزا محمدی، یکی دیگر از شهروندان بازداشت شده در جریان خیزش زن، زندگی، آزادی است. او در تاریخ ۱۲ آبان و در جریان مراسم چهلم حدیث نجفی به همراه چهار دوست دیگر خود در کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

ژاسمین حاج‌میرزا محمدی در حال حاضر در زندان کچوئی کرج به سر می‌برد و از حق برخورداری از وکیل نیز محروم مانده است.

بنا به اطلاع یک منبع آگاه پرونده این شهروند بازداشت شده مدت‌هاست به صورت بلاتکلیف بررسی نمی‌شود و در تاریخ ۱۹ آذر دادگاه ژاسمین حاج‌میرزاد محمدی به صورت مجازی برای او برگزار شد.

در تاریخ ۳ دی‌ماه حکم این شهروند به او ابلاغ و به اتهام «تبانی به قصد ارتکاب جرایم علیه امنیت داخلی» و «تبلیغ علیه نظام از طریق شعاردهی» جمعا به ۵ سال زندان و دو سال محرومیت از اشتغال در امور آموزشی محکوم شده است. ژاسمین حاج‌میرزا محمدی معلم پیش دبستانی است.

با وجود پیگیری‌های مکرر تاکنون با آزادی ژاسمین حاج‌میرزا محمدی با تودیع قرار وثیقه موافقت نشده است، این در حالی است که چهار دوست دیگر او با وثیقه آزاد شدند.

بنا به گفته یک منبع آگاه دادیار ناظر بر پرونده ژاسمین حاج‌میرزا محمدی که فردی به نام «ملک‌زاده» است، از طریق بازپرس پرونده قصد داشتند او را وادار به پذیرش اتهامات خلاف واقع علیه خودش کند، اما ژاسمین حاج‌میرزا محمدی حاضر به پذیرش این موضوع نشده است.

ژاسمین حاج‌میرزا محمدی فارغ تحصیل دانشگاه سوره و متولد ۱۳۷۶ است.

از آغاز اعتراضات گسترده‌ای که به قیام ژینا شهرت یافته است تا به حال هزاران تن از معترضان و صدها فعال مدنی و صنفی، دانشجویی، زنان و کارگری در مناطق مختلف ایران بازداشت شده‌اند.

به‌گفته مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعتراضات سراسری مردم در ۳۱ استان، ۱۶۰ شهر و ۱۴۳ دانشگاه بزرگ کشور انجام شد و شمار کشته‌شدگان از ۲۶ شهریور تا ۲۶ آذر به ۴۹۵ نفر و تعداد بازداشتی‌ها نیز به ۱۸ هزار و ۴۵۰ نفر رسیده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد - فرهادیان

    جرم ؟ نویسنده